CONTINENTAL GP4000S II
IMPORTØR: Sportpartner
PRIS: 1299 kroner for tubular, 499 kroner for kanttråd
Bra: Topp punkteringssikkerhet, godt veigrep på vått og tørr asfalt, ekstrem slitestyrke, mange farger å velge i
Ikke fullt så bra: Kjørefølelsen kunne ha vært bedre, tubulardekkene er krevende å jobbe med
Passer for: Absolutt alle som ikke MÅ ha det letteste dekket til konkurranse
Hvilket dekk er din favoritt? Ta del i diskusjonen på vårt diskusjonsforum!
…
Under fjorårets Eurobike lanserte Continental sine nye Grand Prix 4000S II med brask og bram.
Les også: Slangeløse dekk fra Hutchinson
Etterfølgeren til folkefavoritten 4000S hadde fått en ny gummiblanding som skulle gjøre dem enda et hakk hvassere. Vi kunne ha skrevet om hvor mye bedre veigrep de har, hvor mye mer slitesterke de er og så videre, men la oss være 100% ærlig med deg kjære leser.
Vi kjenner rett og slett ingen forskjell på Continentals nyeste gummi kontra forgjengeren. Det høres kanskje kjipt ut, men ikke glem at den forrige utgaven er et av verdens mest populære dekk med god grunn.
Les også: Looks nye Keo-pedal er en solid forbedring
Vi har fått et par tusen kilometer på våre dekk og som vanlig med Continental er det ytterst få tegn til slitasje. Du tenker rett og slett veldig lite på dekkene, de bare gjør jobben sin perfekt. Null punktering, bank, bank, og godt grep på både tørr og våt asfalt er alltid fint å ta med seg. Det finnes dekk der ute som gir mer komfort, men GP4000S II i 25mm er absolutt ikke ueffent. Den høye slitestyrken gjør at dette er dekk de fleste av oss kan kjøre på i en hel sesong.
Er det egentlig noe å lure på?
PS: Om noen kjenner forskjell på GP4000S og GP4000S II i en blindtest er det bare å ta kontakt med redaksjonen med en eneste gang.