Sykkelen har i følge XXL og White en ramme som er utviklet og utformet av norske industridesignere. Målet har vært å lage en stiv og aerodynamisk sykkel. XXLs produktsjefer forteller oss at sykkelen også er tenkt å være en komfortmodell. Den er utstyrt med 32 mm brede dekk, satt opp slangeløst. Brede, slangeløse dekk er helt i tråd med gjeldende trender for landeveissykler. White-sykkelen har et flott styreoppsett med styre og stem som gir full justerbarhet, men som samtidig har helintegrert føring av girledninger og bremseslanger. Når White får til dette så lekkert, uten at det begrenser styreutslaget, er det rart ikke de store internasjonale klarer det.

Med store dekk og aeroutseende er White RC Interceptor noe utenom det vanlige. I det vi trår i gang på veien blir det også med en gang klart at geometrien på sykkelen også er av det uvanlige slaget. Sykkelgeometri er komplisert. Små forskjeller kan føre til stor variasjon i styrefølelse og egenskaper. 

White RC Interceptor har spesielt slak styrevinkel på 72 grader, mer vanlig på grusracere enn på aerosykler. De andre syklene her har 73 og 73,5 grader. I tillegg har gaffelen kun litt mer enn normalt framløp (rake). Summen av dette gir ganske mye slep, avstanden mellom dekkets kontaktpunkt med underlaget og en loddlinje gjennom hjulakslingen.