Izalco MAX 3.0: SRAM Red 22, Fulcrum Racing Zero. € 4.999,-, ca. NOK 44500,- veiledende. (Foto: Focus)
Izalco MAX 3.0: SRAM Red 22, Fulcrum Racing Zero. € 4.999,-, ca. NOK 44500,- veiledende. (Foto: Focus)

Focus Izalco Max

Bilder fra lansering

Izalco MAX 3.0: SRAM Red 22, Fulcrum Racing Zero. € 4.999,-, ca. NOK 44500,- veiledende. (Foto: Focus)Izalco MAX Team AG2R LA MONDIALE: Campagnolo Super Record, Fulcrum Racing Speed 35 pariserhjul. € 6.999,-. (Foto: Focus)FORUTSIGBAR: Izalco Max er trygg og stabil under hard innbremsing. (Foto: Jered Gruber)LANGING: Vi ble sørget godt for på vei opp bakken. (Foto: Ashley Gruber)SPENSTIG: All kraft til bakhjulet på vei inn i ennå en hårnålssving: (Foto: Jered Gruber)Izalco Max 1.0: Shimano Dura Ace DI2, DT SWISS RC21 Dicut hjul. € 6.599,-. (Foto: Focus)Izalco Max 2.0: Campagnolo Record EPS, Fulcrum Racing Zero hjul. € 6.599,-. (Foto: Focus) Izalco Max 0.0: Sram Red 22, DT Swiss RRC 32 Dicut karbon-pariserhjul, THM Fibula bremser, 5,4 kg, € 8.999,-. (Foto: Focus)
LANDEVEI.NO
+
Test av Scott Speedster 10 Disc
Test

Test av Scott Speedster 10 Disc

Scott Speedster bærer preg av å ha vært på markedet i en eller annen form...
LANDEVEI.NO
+
Test av rimelige grussykler,
Gravel

Test av rimelige grusracere

Bor du i Norge og er gira på å sykle landevei, gravel og grus med...
LANDEVEI.NO
+
Test av Nakamura Pursuit X-60
Test

Test av Nakamura Pursuit X-60

Selv om Gresvig-systemet har vært gjennom en opprivende konkurs lever merkevarene deres, Diamant og Nakamura...
LANDEVEI.NO
+
Test av Cannondale Topstone 105
Test

Test av Cannondale Topstone 105

Cannondale tilbyr Topstone-modellen i to versjoner. En med karbonramme med innebygget støtdemping bak, og denne...
LANDEVEI.NO
+
Test av GT Grade crb Elite
Test

Test av GT Grade Crb Elite

GT Grade er den mest nyskapende og avanserte sykkelen i denne testen, i hvert fall...
LANDEVEI.NO
+
Test

Test av Giant Contend AR

Giants Contend AR ser ut som en million dollars. Den er likevel testens nest rimeligste...
LANDEVEI.NO
+
Dare Bikes GFX
Gravel

Test av Dare Bikes GFX

Grusraceren til Uno-X fra Dare Bikes skal angivelig være like god til turritt på landeveien...
LANDEVEI.NO
+
Peter Sagan sykler grus på Specialized Diverge
Gravel

Specialized Diverge lansert i ny utgave med flere forbedringer

Salget av vanlige rittsykler stuper verden over, men grusracere, eller gravel-sykler om du vil, selger...
LANDEVEI.NO
+
Test

Hvor mye raskere er en aerosykkel enn en gammeldags racer?

I følge tester i vindtunnel er det mye tid å spare om du går fra...
LANDEVEI.NO
+
MMMM-METALLIC BLÅ:  Det skinner virkelig av lakken på Merida Scultura CF 7000. De myke linjene skiller seg litt ut fra de siste års mer kantete sykler.

Sykkelskulpturen Merida Scultura CF 7000 E

Merida Scultura CF modellen er den eneste i testen som har greid å holde seg...
LANDEVEI.NO
+
HELT NY: Cannondales Supersix var kjent for sitt klassiske utseende med vannrett overrør og runde karbonrør. Den helt nye versjonen er toppmoderne både hva gjelder utseende og funksjon. Kjetil Haaland bryr seg lite om at det regner. Foto: Ale Di Lulo.
Test

Test av nye Cannondale Supersix Evo

Cannondales Supersix Evo har hatt en nærmest religiøs tilhengerskare. Nå er den her i helt...
LANDEVEI.NO
+
GROVT REDSKAP: BMC URS er en terrengsykkelinspirert grussykkel med allsidige egenskaper og et skarpt designuttrykk. Foto: Jérémie Reuiller
Test

Test av BMC Urs One

BMC går all in i grussegmentet med sin nye modell «Unrestricted». Sykkelen tar mange av...
LANDEVEI.NO
+
test av grussykler, grussykler 2020, gravelsykler, grusracer, blandeveisykkel
Grussykler

Vi har testet tre av markedets beste grussykler

Vi har testet gravelsyklene Trek Domane SL7, Cannondale Topstone Force eTap og BMC Urs.
LANDEVEI.NO
+
Dare MR1 DB
Test

Test av Dare MR1 DB - teamsykkelen til Uno-X

Norges første profflag, Uno-X blir brukt til å lansere sykkelmerket Dare for hele Europa. Syklene...
LANDEVEI.NO
+
Test av racersykler fra Cannondale, Fara, Dare, Eddy Merckx, Canyon, Scott og Specialized
Test

Test av syv racer-sykler med elektroniske gir

En moderne high end landeveissykkel har elektroniske gir og skivebremser som standard og fungerer like...
LANDEVEI.NO
+
Cannondale Supersix EVO HM
Test

Test av Cannondale Supersix EVO HM Ultegra Di2

Sykkelmodellen som tidligere var kjent for sitt klassiske utseende med runde rør, vannrett overrør og...
LANDEVEI.NO
+
Fara F1Disc2 Red
Test

Test av Fara F1disc2 Red

Det lille, norske nettmerket Fara har gjort et kupp, og arvet formene og karbonoppskriften til...
LANDEVEI.NO
+
Test av Scott Addict RC 20
Test

Test av Scott Addict RC 20

Scott Addict RC 20 har en super ramme og trådløs girgruppe. Den kommer utstyrt med...
LANDEVEI.NO
+
Specialized Roubaix Pro Sram Force
Test

Test av Specialized Roubaix Pro Sram Force eTap

Da vi inviterte Specialized til testen insisterte de på å sende en Roubaix i stedet...
LANDEVEI.NO
+
Eddy Merckx 525
Test

Test av Eddy Merckx 525 Disc Ultegra Di2

Sykkelmerket som bærer navnet til tidenes mestvinnende syklist har etter mange år med dårlig drift...
LANDEVEI.NO
+
josh poertner snakker om stålsykler
utstyr

Derfor kan en gammel stålsykkel klatre raskere enn en moderne aeroracer

Ekspert på aerodynamikk, Josh Poertner forklarer oss mer om at sykler med veldig stive rammer...
LANDEVEI.NO
+
Test

Test av Canyon Ultimate CF SLX Disc 8.0 Force Etap

Det tyske nettmerket, Canyons toppsykkel har vunnet mange sykkeltester verden rundt, også her i Landevei....
LANDEVEI.NO
+
Ridley Kanzo Adventure

Test av Ridley Kanzo Adventure Ultegra

Ridley lager kanskje verdens beste krossykler, men hva skjer når de skal lage en grov...
LANDEVEI.NO
+
Test

Canyon Aeroad CF SL Disc 8.0

Canyons Aeroad er en av de lengst levende aerosyklene på markedet. Nåværende utgave kommer både...
LANDEVEI.NO
+
test av aerosykler
Utstyr

Test av syv aerosykler

Hvilken sykkel er best, når vi sammenligner syv aerosykler med ulik tilnærming? Vi tester sykler...
LANDEVEI.NO
+
geometri racersykkel
Forklart

Hva er geometri på en landeveissykkel?

Hva er egentlig en aggressiv ramme, og hvordan blir den slik? Vi forklarer hvordan millimetre...
LANDEVEI.NO
+
DEN HELLIGE GRAL: Dobbeldekkerstyret til Grail er det første en legger merke til ved Canyons nye grussykkel.

Test av Canyon Grail CF SLX 8.0 Di2

Gravel-sykkelen Canyon Grail har det absolutt merkeligste styret vi noen gang har sett. Men hvor...
LANDEVEI.NO
+
SOLIDE KJØP: De fire syklene i denne testen står seg godt mot langt dyrere modeller.
Test

Test av rimelige sykler med skivebremser

Vi tester Emonda ALR, Merida Scultura, Gavia Zoncolan og Scott Addict - alle med skivebremser.
LANDEVEI.NO
+
BEIST: Topstone Carbon har hentet geometri fra komfortraceren Synapse, men oppleves like fullt stor for størrelsen. Kjøreopplevelsen er like fullt en av de kvikkeste for en grusracer.
Test

Test av Cannondale Topstone Force eTap AXS

Cannondales nye Topstone Carbon kombinerer støtdemping med aggressiv landeveissykkel-geometri. Vi definerer Cannondale Topstone som en...
LANDEVEI.NO
+
IKKE BARE TIL BROSTEIN: Trek Domane SL7 er en robust blandeveissykkel med komfortabel sittestilling og innebygget støtdemping.
Test

Test av Trek Domane SL7

Treks Domane ble opprinnelig laget for å hjelpe den sveitsiske superstjernen Fabian Cancellara til seier...
LANDEVEI.NO
+
GJØRMEBAD: Ridley X-Night trives aller best når det er gjørmete og teknisk krevende.
Sykkelkross

Test: Ridley X-Night SL

Cyclocross er en del av Ridleys DNA, de er jo tross alt fra Belgia. X-Night...
LANDEVEI.NO
+
DISKRÉ: Den mattlakerte, lysegrå rammen skiller seg ut i et marked der svart fortsatt er populært.
Test

Test av Trek Emonda ALR 5

Trek stiller til kamp i denne prisklassen med en aluminiumsversjon av deres lettvektssykkel, Emonda.
LANDEVEI.NO
+
GJENNOMFØRT: Meridas rimelige modell med aluramme gir oss i utseendet den samme racingfølelsen som toppmodellen til Bahrain-Merida.  Foto: Henrik Alpers
Test

Test av Merida Scultura Disc 300

Merida leverte sin Scultura Disc 300 i 2020-modell til denne testen. Vi fikk sykkelen levert...
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå