Det er mange kjente fjes du vil finne i Kjølberggata 21 på Tøyen når The Service Course omsider åpner dørene.

LES OGSÅ: Hva er raskest, en gravel eller en aerosykkel? Svaret vil overraske (+)

På lørdag vil det være åpent hus fra 10-16, der du i tillegg til å bli bedre kjent med gjengen kan forsyne deg med kaker bakt av Vélochef Henrik Orre, samt kaffe fra Girona-brenneriet Espresso Mafia.

Søndag blir det shopride med lett servering fra 10.00 før avreise i 11-draget, hvor det også serveres pølser når en er tilbake. Med på turen blir det også en fotograf, om du har lyst å forevige deg selv. 

LES OGSÅ: Invitasjon til arrangementet på facebook

Edvald Boasson Hagen er trolig den med høyest kjendisstatus på eiersiden, og i tillegg til de to vil du også møte Jonas Strømberg og mekaniker An-Khang Vu, for de fleste bare kjent som «Anki». Edvald er primært inne på eiersiden, mens de tre øvrige vil stå for den daglige driften.

I butikken vil du kunne ta en nærmere titt på både sommer-og vinterkolleksjonen til Pas Normal, Velocio har hele sin vinterkolleksjon fremme, du vil kunne se på nesten hele kolleksjonen til Enve, og det vil være utstilt customsykler fra Speedvagen, Créma og Legor.

DETTE ER THE SERVICE COURSE OSLO

Sist vi snakket med initiativtagerne om The Service Course, var verken eiere eller konsept kjent. Nå er det langt tydeligere hva bedriften faktisk skal levere til Oslos sykkelbefolkning.

– The Service Course vil være en butikk og et verksted, der vi også har utleiesykler, guiding, dusj og garderobeanlegg. Vinterstid vil vi ha det vi foreløpig kaller et lite studio, der det er ruller hvor en kan kjøpe et abonnement for trening gjennom vinteren, forklarer Strømberg.

The Service Course i Girona, som drives av Christian Meier, slo seg raskt opp som en destinasjon for sykling. Dette vil skje også i Oslo.

– Vi vil lokke med sykling i og rundt Oslo som en destinasjon, med reiser gjennom hele året. Dette blir mest for utenlandske gjester, der vi vil tilby guidede turer i Marka og andre steder, legger Orre til.

Når vi kommer til våren, vil de også åpne sykkelcaféen «La Fabrica» i nabolokalet. Den skal betjene både syklister, i tillegg til lokalbefolkning og kontoristene i samme bygning.

I butikken vil du kunne leie, og siden bestille, customsykler fra absolutt øverste hylle. I 2020 vil du kunne sykle på custombygg fra Barcelona-byggerne Legor og Belle. Fra Portland i USA kommer det både stål og karbon. Sagnomsuste Speedvagen vil levere rådyrt stål, men om du  ønsker en custom karbonsykkel, vil du kunne få det levert fra Argonaut.

I tillegg vurderer de også sykler fra britiske Isen Workshop, som leverer custom stålsykler i en litt mer håndterbar prisklasse. På klessiden vil de selge klær fra Pas Normal og Velocio i tillegg til deres egen kolleksjon med samme navn som butikken.

The Service Course blir altså selve butikken og treningssenteret. La fabrica vil ligge vegg i vegg med The Service Course. Begge konseptene er en del av det de omtaler som et økosystem, noe de er avhengig av for å nå målet om å skape et samfunn for Oslo-syklister. 

Oslo har allerede tre sykkelcaféer med lignende tilbud, men Strømberg mener at syklisten står mer i fokus hos The Service Course.

– Vi går all inn på alt, jeg tror det er litt av det som mangler for de som går inn på en bar. De har kanskje gjort det 80 prosent, men for oss er det bare sykkel. Vi skal skape et samfunn for de lokale, og vi skal være et sted for de som har lyst til å dra til Oslo by og bruke Norge som et feriested, sier han.