Cervélo R3 Ultegra di2 er rimeligere, litt tyngre og litt mindre skarp enn toppmodellen R5. Geometrien er lik som på den dyrere versting-utgaven.
R3 er kanskje Cervélos budsjettvariant, men den er likevel denne testens dyreste sykkel med god margin.

Cervélos neongule R3 Ultegra di2 er sykkelen som Edvald Boasson Hagen og de andre på Team Dimension Data bruker i endagsrittene på vårsesongen.
Cervelo R3 Disc Ultegra - Di2-modellen testet
Pris: Ca 42 000 kroner m/mekanisk Ultegra/ 53 000 kroner som testet
Vekt: 8,1 kilo
Størrelse testet: 56
Oppgitt rammelengde -reach: 387 mm
Oppgitt rammehøyde - stack: 580 mm
Ramme: Cervelo all carbon
Styre: FSA Energy Compact 40mm
Stem: Cervelo Ultra Light alloy 110mm
Sete: Fizik Antares R7
Setepinne: Cervélo Carbon SP19
Gir: Shimano Ultegra/Di2 på testmodellen
Krank: Shimano Ultegra 52/36
Kassett: Shimano Ultegra 11-28
Bremser: Shimano Ultegra hydraulisk disc 160/160 mm skiver
Hjul: Mavic aksium Disc 12mm RAT-akslinger foran og bak, Mavic Ksyrium på Di2-modellen testet.
Dekk: Mavic Yksion Elite 25mm på mekanisk modell/Continental Grand Sport extra 25mm på Di2-modellen testet
*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.
Da får du halv pris på Fri Flyt.
Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.
Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.
Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo
Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |
Tips oss: Send mail her!
Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen