Test av el-gravel-sykler

Grusracere med motor er ikke bare egnet til grussykling, de fungerer også som landeveissykler med hjelpemotor, eller transportmidler for deg som vil øke rekkevidden på turene dine eller svette mindre på vei til og fra jobb. Vi har testet to nye gravel-modeller med hjelpemotor

Sist oppdatert: 27. oktober 2020 kl 11.15
NY DIMENSJON: Med hjelpemotor på grussykkelen kan du sykle lengre, fortere og høyere uten å bruke mer krefter. Både Cannondale Topstone Lefty Neo og Canyon Grail: On fungerer som vanlige sykler på flatmark, men gir masse hjelp i motbakkene.
NY DIMENSJON: Med hjelpemotor på grussykkelen kan du sykle lengre, fortere og høyere uten å bruke mer krefter. Både Cannondale Topstone Lefty Neo og Canyon Grail: On fungerer som vanlige sykler på flatmark, men gir masse hjelp i motbakkene.

Vi har her testet to varianter av en tredje kategori elsykler. Grus-elsykler, eller sykler som går inn under samlebetegnelsen elsykler med bukkestyre. 

Cannondale Topstone Neo Lefty
INTEGEGRERT MOTOR: Selv med fullkraftmotor fra Bosch er ikke motor og batteri så synlig på sykkelen. Foto: Kristoffer H. Kippernes
Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

Relevante tester

 

Relaterte artikler

 

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen