Ja, vi skal også skrive om elsykler

Er det ikke litt rart å putte motor i en racersykkel, den er jo laget for å finne ut av hvem som er raskest uten motor? El-racere kommer ikke til å bli kjernestoff i Landevei fremover, men vi har mange gode grunner til å skrive om dem. Det har vi også tenkt til.

Sist oppdatert: 20. april 2020 kl 10.22
Landeveissykler til el-sykkel med batteri
BATTERILADING: Vi lader allerede batteriet til girene, så hvorfor ikke lade hele sykkelen? Foto: Canyon.
Lesetid: 5 minutter

Den gamle syklisten som gnager seg opp et fjell som om det var det siste han skulle gjort her i livet er en slags hellig gral. Når vi er på sykkeltur i utlandet og møter en av disse karakterene på en gammel stålsykkel, uten hjelm, i en utvasket trøye fra et lag du aldri har hørt om, prater vi om denne gamlingen de neste timene.

Det er like stor ære å slite seg opp fjellet enten du er i god eller dårlig form. Det er enda større ære å slite seg opp det samme fjellet i en tilstand av umulighet.

Allerede abonnent?  

Med magasinKun digitalt
99 kr/md i 12 md*
+ 8 utgaver av Fri Flyt magasin
119 kr/md i 3 md*
+ 2 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 6 eller 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden. Fornyes automatisk hver måned etter bindingstiden.

Er du under 28 år?

Da får du halv pris på Fri Flyt.

Slik fungerer det:Betal med Vipps, del fødselsdatoen din med oss og få halv pris fram til du fyller 28 år. Når du har fylt 28 år endrer vi til vanlig pris, og sender deg et varsel i forkant.

Alle abonnement fornyes automatisk til ordinærpris. Kanseller når du vil, men senest 48 timer før fornyelse. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen