Akkurat som på den vanlige landeveissykkelen, Addict RC, har Scott gjort en real innsats på Addict eRide for å gjemme bort alt som er av vaiere og bremseslanger.
På eRide-versjonen har de også skjult batteriet i rammen og gjemt bort selve motoren i baknavet.
Addict eRide får akkurat det samme helintegrerte styret, Syncros Creston som standard-Addict.

SMOKING GUN: Det eneste åpenbare tegnet på at Addict eRide er en elsykkel kommer i form av knappen på overrøret.
Scott har laget Addict eRide med en ramme som er til forveksling lik rammen på standard-Addict. eRide-rammen er laget av Scotts HMX-karbon og har det Scott omtaler som en endurance-geometri. Den byr altså på litt mer avslappet og oppreist sittestilling enn rittsykkelen Addict.

LITEN FORSKJELL: Addict eRide er her rød, vanlig Addict RC er svart. Forskjellene er små.
Selve Addict eRide-rammen veier bare 1040 gram. Totalvekt for den dyreste Addict eRide-modellene er på småpene 10,75 kilo.

LITEN MOTOR: Mahle X35-motoren gir 40 Nm med kraft gjennom baknavet.
Akkurat som vi har spådd på Landevei.no tidligere. El-racere vil få mindre og lettere motorer. Scott nye Addict eRide eksemplifiserer dette.
Motoren som Scott bruker på Addict eRide er en variant fra sveitsiske Mahle. Mahle lager også motorene på Specialized sine lettere elsykler, Turbo Levo SL og Creo Turbo SL. Specialized sine lettvekts-elsykler har krankmontert motor. Scott har gått for en Mahle-produsert bakhjulsmotor.
Trek, Canyon og flere andre produsenter har valgt motor fra tyske Fazua i sine lette elsykler.

INTEGRERT: Syncros-styret på toppmodellene Addict eRide Premium er i en del og har vaiere og bremseslanger helt integrert inn i styre og stem.
Mahle-systemet som Scott bruker, X35, veier kun 3,5 kilo inkludert batteri. Batteriet som er helt integrert i Addict-rammen byr på 250 Wh med strøm, noe som gir ganske så lang rekkevidde på en sykkel som du for det meste vil sykle i større hastigheter enn de 25 km/t som motoren hjelper deg til.

LANGTUR: Med 120 km og 2200 høydemeter rekkevidde kan du dra på langtur med Addict eRide, også opp Sant Gottard passet her.
Scott oppgir rekkevidden til 120 km eller 2200 høydemeter. Er du villig til å legge ned mye kraft selv vil nok denne rekkevidden kunne økes ytterligere.

LADEPORT: Batteriet lades gjennom en kontakt på seterøret.
Du kan i tillegg utvide batterikapasiteten ved å montere et flaskebatteri som gir deg 208 Wh mer.
Mahle-motoren er selvfølgelig programmert til å stoppe når du når 25 km/t. Den gir 40 Nm med kraft. Dette er omtrent halvparten av hva de kraftigste terrengsykkelmotorene gir, men Scott Addict eRide veier da også mindre enn halvparten av de fleste emtb-sykler på markedet.

VANLIG: Addict eRide ser ut som en vanlig, rask racersykkel.
Scott Addict Eride er laget for og brukes akkurat som en vanlig racersykkel. Den kan sykles uten motoren i bruk, noe som i prinsippet gir sykkelen ubegrenset rekkevidde. Motoren gir deg valget mellom tre nivåer. Du veksler mellom dem ved å trykke på knappen på overrøret, eller ved å koble opp motoren til en mobil-app, eller sykkelcomputeren din. Du kan veksle mellom Eco, Mid Power og Full Power.

STORE DEKK: Addict eRide kommer levert med 30 mm dekk. 32 mm dekk vil nok også få plass.
Alle Addict eRide kommer satt opp med 30 mm brede dekk som standard. Scotts informasjon oppgir ikke om det er plass til større dekk.
Scott Addict eRide kommer i fire forskjellige utstyrsnivåer.
Prisene er som oppgitt av Scott-importør Ramo AS

Addict eRide Premium

ADDICT eRide 10

ADDICT eRide 10 Contessa

ADDICT eRide 20