/ Sykler

Fem spådommer om elsykler på landeveien

El-landeveissykler er ikke like vanlige som elsykler foreløpig, men nå skjer ting fort. Om fem år blir det like vanlig med landeveissykkel med elmotor som eksempelvis pendlersykler, men hva annet vil skje?

Sist oppdatert: 20. august 2020 kl 11.50
specialized turbo creo sl
GOD NÅ - BEDRE SENERE: Specialized Creo Turbo SL veier rett over 12 kilo for dyreste modell. Den vekta kommer til å droppe mye i løpet av de neste årene. Foto: Specialized.
Lesetid: 6 minutter

El-landeveissykler, racersykler med elmotor, eller sykler med bukkestyre og elmotor om du vil, eller kanskje vi bare skal kalle det elsykkel som resten av markedet?

Elsykler med bukkestyre er uansett ikke veldig vanlig i Norge ennå, men det kommer.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Landevei,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Fri Flyt og Jeger sine nettsider og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Landevei.no er best på sykler, sykkelkultur og sykkelopplevelser. Landevei.no er et univers fylt av lidenskap og lidelse for serpentinsvinger, brostein, sidevind og god kaffe. Er du syklist, vil du forstå. 

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen