Detaljbilder langtidstest

Her tar vi for oss noen av detaljene på de to syklene. Nyt hvor grundige disse produsentene er!

BEGRENSET: Vi har på 25mm brede dekk på Rose i testen. Noe mer er det ikke plass til. Fint å vite, om en evt skulle finne på å kjøre brosteinsritt for amatører. Åja, de finnes!!SMALT: Også Canyon kjører på med 27,2mm setepinne. Setestagene er ikke like tynne her.HARDT: Canyon har skrelt vekt, og satt på et lett Selle Italia SLR Special Edition. Dette er ikke spesielt behagelig, og kanskje litt utenfor kategorien.GIVE IT UP FOR: Rose!! Vi simpelthen elsker gallionsemblemet deres. PIKANT: Styrelageret toppes av et lokk med Roses egen logo. Og nok en gang, vi digger 3T.STRØKENT: Vaierføringen ut fra styrebåndet er eksemplarisk gjennomført hos Rose. PERFEKT: Lengden på vaierendene er eksemplarisk kuttet. ROMSLIG: Dekklaringen er god på Canyons SLX.FORSEGGJORT: Det er lett å guide vaierne på Roses sykkel under krankhuset. Der finner du også plass til et batteri, om du ønsker å oppgradere til Shimano Di2.FORSTERKET: Ofte ser vi innfestingen av frontskifteren ryke. Rose har forhindret dette med et ekstra lag karbon.PERFEKT: Sekk avslutningen av styrebåndet. Lekkert og forbilledlig!BREDT: Underrøret på Rosen er noe av det bredeste vi har sett på lenge. STOR PLASS: På Canyons SLX er det god plass til fetere dekk. Her kan du ha helt opp til 28mm feite hjul under Paris-Roubaix.STILIG LOKK: Styrelageret hos Rose strammes med et topplokk i karbon. Vi liker de helsvarte delene fra 3T.SMART HULL: Altfor ofte opplever vi at vaieren til frontskifteren går tregt. Ofte skyldes dette grums i vaierføringene. Dette gigantiske hullet i rammen gjør at vi kan nøye oss med et kjapt bytte av den lille plaststrømpen, i stedet for en omfattende vask av den lille enheten som normalt sett guider vaieren.BEHAGELIG: Helt rett er den, men gaffelen hos Rose er en av de mest komfortable vi noensinne har prøvet.DETALJER: 27,2 mm setepinne er tynt. Dette gjør at pinnen flekser og lager mer komfort. Det får vi også av de supertynne setestagene. HÅNDVERK: Tyskerne valgte styrebånd, kanskje ikke helt etter vår smak. Men det er eksemplarisk lagt, det skal de ha. SYLTYNT: Canyons gafler er kjent for å være av de lettere du kan finne. Legg også merke til hvor elegant strømpen til bakgiret sklir inn i rammen. WHAT?! Canyons styrelager strammes helt nede på styrerøret. På toppen har de i stedet denne frekke løsningen. PENT: Fronten til Canyon er ryddig og pen. Sykkelen er satt om med avsluttende deler fra Ritchey WCS.BORTE! En lite hull i rammen, og vips så er vaierføringen skjult. Innvendige vaiere kan riste og bråke mye om en er uheldig, men hos Canyon er det lydløst. SMART: Canyon beskytter vaieren til frontskifteren på en litt annen måte enn Rose. Annerledes, men like smart. PENT: Bremsestrømpen til bakbremsen kommer ut rett bak logoen. GODKJENT: Alle rammer som skal brukes i ritt som følger UCIs reglement skal nå ha et godkjenningsstempel fra UCI. Her har Canyon plassert sitt. RYDDIG: Også Canyon har god kontroll på vaierne under krankhuset. FRANSK: Canyon har valgt franske Mavic som leverandør av dekk og hjul. BESKYTTELSE: Canyon har satt på en liten og lett aluminiumsplate på innsiden av kranken. Dette beskytter rammen, om du skulle være så uheldig å miste kjedet. GODE HJUL: DT SWISS RR C46 tar oss fort fra start til mål.EKSOSPOTTE: Vaieren til bakskifteren er skjult, før den dukker opp rett over bakskifteren. STILIG: Setepinneklemmen hos Rose er nærmest innfelt i rammen. NØYER SEG MED EN: Canyon har kun en tønne på strømpene. Fornuftig nok, med den kan du justere frontskifteren enkelt. ELEGANT: Også Canyon har presentert sykkelen eksemplarisk.GOD PLASS: Også ved gaffelen har Canyon gjort plass til bredere dekk. Rammeklaringen bakover er også god. GOD KLARING: Dekklaringen hos Canyon, sett undenifra.SKJULT: Også Canyon har gjemt vaierne inne i kjedestaget.
LANDEVEI.NO
TILBAKEKALLES: Specialized sin SL7 tilbakekalles etter potensiell styrerørfeil. Foto: Øyvind Aas
Sykler

Specialized tilbakekaller Tarmac SL7

Etter tilbakemeldinger om problemer med gaffelrøret på sin Tarmac SL7, har Specialized valgt å tilbakekalle sykkelen.
LANDEVEI.NO
Lizzie Deignans vinnende Trek Domane SLR
Paris-Roubaix

Lizzie Deignan vant Paris-Roubaix med ett krankdrev

Britiske Lizzie Deignan ble historisk da hun vant historiens første Paris-Roubaix for kvinner. Hun er også den første som vant...
LANDEVEI.NO
Paris Roubaix 2021
ROUBAIX-SYKKELEN

Sonny Colbrelli vant Paris-Roubaix på en standard Merida Reacto

Sonny Colbrelli vant en av de hardeste utgavene av Paris-Roubaix på flere tiår. Sykkelen han brukte var en ganske standard...
LANDEVEI.NO

Nye Cervélo R5 lokker med rammevekt på 700 gram!

Cervélo R5 har vært brukt av Tobias Foss og resten av Jumbo-Visma hele sesongen, men først denne uken blir sykkelen...
LANDEVEI.NO
MYE NYTT: Fara har utviklet sin nye landeveissykkel helt selv, og rammen har flere nyheter.
Norske sykler

Slik blir Faras nye landeveissykkel

Fara presenterer nå sin første, egenutviklede racersykkel. Større dekklaring, integrerte veskefester og mer komfort er bare noe av det de...
LANDEVEI.NO
BMC RoadMachine x
Lansering

BMC Roadmachine X

BMC RoadMachine var en av de første syklene til både asfalt og grus. 2022-utgaven har nytt navn, 1x12-drivverk og grusdekk,...
LANDEVEI.NO
BMC Teammachine one three
Knivskarp rittmaskin

Test av BMC TeamMachine SLR Three

BMC TeamMachine, designet av norske Torgny Fjeldskaar har aggressiv ramme, skarpe linjer og lav vekt. Flaskeholderne er delvis integrert i...
LANDEVEI.NO
GUIDE: Hvilken sykkel er den rette for deg? En som er tilpasset tempo, eller en som egner seg for grusveier? Vi tar deg gjennom de viktigste kategoriene.
Sykkelkategorier

Hvilken type racersykkel skal du velge?

Racersyklene har fått skivebremser, ruller ut på grus og fått nye og allsidige varianter. Syklene er bedre enn noensinne, men...
LANDEVEI.NO
geometri racersykkel
Forklart

Hva er geometri på en landeveissykkel?

Hva er egentlig en aggressiv ramme, og hvordan blir den slik? Vi forklarer hvordan millimetre på en sykkel kan gi...
LANDEVEI.NO
Landeveissykkeltest Argon18 Krypton CS, Giant TCR Advanced Pro, BMC Teammachine One Three, Specialized Tarmac SL6 Sport, Orbea Orca M50
Sykkeltest

Test av landeveissykler til under 40 000 kroner

I denne sykkeltesten er vi på jakt etter den beste racersykkelen til under 40000 kroner. Vi tester sykler fra Specialized,...
LANDEVEI.NO
Giant TCR Advanced Pro Team
Lettvekter med wattmåler

Test av Giant TCR Advanced Team

Giant TCR Advanced Team er kampklar med fjærlett ramme, karbonhjul og tosidig wattmåler. En sykkel for deg med ambisjoner på...
LANDEVEI.NO
Specialized Tarmac SL6 Sport
Solid rittredskap

Test av Specialized Tarmac SL6 Sport

Specialized Tarmac SL 6 var merkets toppmodell i 2019. Sport-versjonen er rimelig utstyrt, men har kjente, velfungerende racing-egenskaper.
LANDEVEI.NO

Test av Ridley Fenix SLiC Ultegra Di2

XXL har fått laget en spesialversjon av Ridley Fenix, som skal være særlig konkurransedyktig på pris og vekt. Vi har...
LANDEVEI.NO
Orbea Orca M20 Team
Integrert og elegant

Test av Orbea Orca M20 Team

Orbea Orca M20 Team ser ut som en toppmodell. Den har vaiere og bremseslanger helt integrert i styre og stem...
LANDEVEI.NO
Argon18 Krypton CS
Klar for alt

Test av Argon18 Krypton CS

Kanadiske Argon18 har høy status i triatlon, men har også flotte landevei- og gravelsykler. Krypton CS er en allsidig sykkel...
LANDEVEI.NO
Sykler

Er dette Cervélos nye R5?

I onsdagens Flèche Wallonne syklet Primoz Roglic på en Cervélo som blir merkets neste modell, trolig en ny R5.
LANDEVEI.NO
Specialized Roubaix Pro Sram Force
Test

Test av Specialized Roubaix Pro Sram Force eTap

Da vi inviterte Specialized til testen insisterte de på å sende en Roubaix i stedet for modellen Tarmac. Dette er...
LANDEVEI.NO
FLOTTE SYKLER

Hvem har proff-feltets feteste sykler?

Hvilket profflag sykler på kulest sykler? Finner vi årets råeste arbeidsredskap på World Tour-nivå eller har noen Pro-lag vært ekstra...
LANDEVEI.NO
Proffsykler

Dette er de nye Dare-syklene til Uno-X Pro Cycling Team

Uno-X satser i 2021 alt på å være så aerodynamiske som mulig med aerosykkelen Dare VSRu. I tillegg oppgraderer de...
LANDEVEI.NO
Proffsykler

Dette er Ridley-syklene til de største profilene på Lotto-Soudal

Sykler du på Lotto-Soudal får du ikke bare velge akkurat hvilken sykkel du vil ha – er du en av...
LANDEVEI.NO
BMC Greg Van Avermaet
PROFFSYKLER

Van Avermaet med gullsykkel på femte året

OL-mesteren fra Rio-OL, Greg Van Avermaet kan på grunn av Corona-viruset kalle seg regjerende Olympisk mester for femte året på...
LANDEVEI.NO
Specialized Aethos
MODERNE LETTVEKTER

Test av Specialized Aethos S-Works

Specialized Aethos har verdens letteste ramme og totalvekt ulovlig i ritt. Aethos er laget for superentusiasten som vil ha en...
LANDEVEI.NO
Proffsykler

Denne sykkelen skal hjelpe Van Avermaet til nye triumfer

Belgieren tilbake på BMC-sykkel i 2021.
LANDEVEI.NO
BMC RoadMachine Masterpiece
BMCs Mesterverk

BMCs nye Masterpiece-ramme er håndlaget i Sveits

Sveitsiske BMC lot francene renne ubegrenset da de lagde et begrenset utvalg av en superversjon av entusiast-sykkelen RoadMachine. Masterpiece-rammen setter...
LANDEVEI.NO
Speedvagen Classic Vanilla Road
Custom sykkel

Speedvagens nyeste kunstverk av en sykkel selges «uten pris»

Er du klar for en sykkel ingen andre har? Den nyeste Vanilla-sykkelen til Speedvagen lages kun i 44 eksemplarer. Prisen...
LANDEVEI.NO
wilier filante
2021-sykler

Wilier Filante - aerosykkel og allroundsykkel i ett

Wilier lanserer nå sin tredje toppmodell i løpet av et år, «Filante». Wilier lover at sykkelen skal være både lett,...
LANDEVEI.NO
Bianchi Specialissima
Proffsykler

Bianchi Specialissima Disc blir den nye sykkelen til Amund Grøndahl Jansen

Bianchi har ikke vært spesielt gode til å holde på hemmeligheten om at det kommer en skivebremsversjon av toppmodellen Specialissima....
LANDEVEI.NO
Specialized Aethos
Rekorddyr Specialized

Specializeds nye Aethos setter rekorder for lav vekt og høy pris

Specialized hevder å ha laget sin nye supersykkel til dem som bare vil ha den beste sykkelopplevelsen uten tanke på...
LANDEVEI.NO
Canyon Aeroad 2021
Lansert

Canyon lanserer ny versjon av Aeroad

Canyon sin nye aerosykkel har nå helintegrert vaierføring, justerbar styrebredde og klatrevennlig vekt. Det tyske internettmerket lover ikke rent lite...
LANDEVEI.NO

Dette er Aurum Magma, den nye sykkelen til Alberto Contador og Ivan Basso

Alberto Contador og Ivan Basso herjet i fjellene tidlig på 2000-tallet, og etter et halvt år med teasing på sosiale...
LANDEVEI.NO

I morgen lanserer Alberto Contador og Ivan Basso sitt nye sykkelmerke

De to eksproffene har lenge vist frem det som skal være superlette sykler på sine instagramkontoer. I morgen lanseres etter...
LANDEVEI.NO
NY SEIERSMASKIN? VSRu er navnet på den nye aerosykkelen med skivebremser Uno-X skal bruke i 2020.

Dette er den nye aerosykkelen til Uno-X

Dare bikes har akkurat presentert sin nye aeromodell med skivebremser, Dare VSRu.
LANDEVEI.NO

Er dette nye Bianchi Specialissima med skivebremser?

Bianchi Specialissima er allroundsykkelen til Bianchi, der alt handler om lav vekt og komfort. Snikbilder av det som trolig er...
LANDEVEI.NO
Specialized Tarmac SL7 Pro
Test

Test av Specialized Tarmac SL7 Pro Ultegra di2

Tarmac SL7 skal like aerodynamisk som Specializeds aerosykkel, Venge. Den skal også være lettere, stivere og bedre og sykle på...
LANDEVEI.NO
Cannondale Caad 9
Utstyr

Cannondale CAAD 9 - den siste sykkelen produsert i USA

Cannondale Caad 9 er gammel nok til å være retro, samtidig er den ny nok til å fungere. En landeveissykkel...
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå