Den er lett. Med skivebremser har den også god plass til relativt brede dekk. Scott har utstyrt den eksklusive rammen med deler fra sitt eget komponentmerke Syncros. Det kantede stemet kommer montert med spesielle avstandsringer som gir et lekkert, integrert uttrykk. Scott har vært rause med både ramme og komponenter på den rimelige sykkelen, men de har spart inn penger på gruppesettet.

Shimanos ti-delte Tiagra-gruppe fungerer supert, men vi skulle gjerne ha hatt et mer fremtidsrettet elleve-delt oppsett. Tiagra-girene klikker uansett presist opp og ned, og spennet i utvekslingen er størst i testen. De som er ekstra nøye på å ha akkurat riktig tråkkfrekvens til enhver tid vil kanskje ønske å bytte til en noe trangere kassett. Vi andre kan nyte at vi kan klatre selv de bratteste bakkene uten å ødelegge knærne. 

Hjulene er et annet sted Scott har spart. Også her står det Syncros på felgene, men høylydt klimpring fra eikene på de første turene forteller oss at det ikke er presisjonshåndverk vi triller rundt på. De brede dekkene er derimot et supersmart valg av Scott. Ja, de legger på litt vekt og ørlite grann treghet i svingene, men bevares så behagelig de er å skli av gårde over asfalten på.