/ Sykler

Carl Fredrik Hagens Ridley Helium

I år kjører Lotto-Soudal utelukkende på skivebremser, og da går sykkelvekten opp. Calle dropper gjerne wattmåler for å spare noen gram på sin nye sykkel.

Sist oppdatert 6. mars 2020 kl 07.00
LITT TYNGRE: Carl Fredrik Hagen får en tyngre sykkel i 2020 enn da han herjet i vueltaen, men har planen klar for å spare vekt.
LITT TYNGRE: Carl Fredrik Hagen får en tyngre sykkel i 2020 enn da han herjet i vueltaen, men har planen klar for å spare vekt.

Carl Fredrik Hagen har hatt en dårlig start på sesongen, etter å ha vært corona-fast i Emiratene. Han slet også noe med varmen, men det er først nå sesongen starter for vår nye klatrer.

«Calle» skal debutere i Giro d’Italia i år, samt kjøre for resultater i beinharde OL- og VM-løyper denne sesongen. Klatrespesialisten trenger selvsagt en lettest mulig sykkel, så hva gjør man når skivebremser gjør sykkelen tyngre?

annonse
Relaterte artikler
annonse

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen