UCI-GODKJENT: Det internasjonale sykkelforbundet krever UCI-logoer på alle godkjente rammer. Her følger direktivet for korrekt plassering av klistremerket.
UCI-GODKJENT: Det internasjonale sykkelforbundet krever UCI-logoer på alle godkjente rammer. Her følger direktivet for korrekt plassering av klistremerket.

Ridleyfabrikken

UCI-GODKJENT: Det internasjonale sykkelforbundet krever UCI-logoer på alle godkjente rammer. Her følger direktivet for korrekt plassering av klistremerket. PRESISJONSARBEID: Også rammene får seg en omgang med skalpell før en ny runde med maskering og lakkering. SISTE HÅND PÅ VERKET: På 16 arbeidsstasjoner står det mekanikere og bygger sykler etter ulike spesifikasjoner. INSTRUKS: Felles instruks for det som sendes ut av sykler. DESIGNERJOBB: En designer tar en siste sjekk for å se om alt er i orden med en custom sykkel. PRESISJON: En printer gjør grovarbeidet på utskrift av dekklogoer før lakkering, men det må alltid jobbes med skalpell i tillegg. ARBEIDSSOMME: Malingssprøyter henger på rekke og rad og venter på mer å gjøre. GJENGKULTUR: En ramme får frest ut gjenger i krankhuset. INSTRUKS: Rammer, hjul, deler og instrukser klare til montering for mekanikerne. MUSEUM: Til venstre henger det utelukkende rammer brukt av proffer gjennom historiens løp, til høyre nye rammer.SETTER SPOR: En Ridleyfot ble til etter kreativt overskudd inne på designkontoret.
LANDEVEI.NO
+
Test av rimelige grussykler,
Gravel

Test av rimelige grusracere

Bor du i Norge og er gira på å sykle landevei, gravel og grus med...
LANDEVEI.NO
+
Min sykkel

Sabine Bartlers helsvarte Fara har skivebremser, elektroniske gir og rene, fine linjer.

Hvor tar du bilder av en utleie-og markedssjef for næringsbygg med en skarp, svart, sykkel?...
LANDEVEI.NO
+
NY, UNIK SYKKEL? Dette er ti av de viktigste merkene du bør se etter. Foto: Speedvagen.
custom sykkel

10 custom sykkelmerker du bør kjenne til

Drømmer du om en sykkel ingen andre har, er det custom som gjelder. Her er...
LANDEVEI.NO
+

Karina Garnes Reigstads fine, gule Bianchi sykles milevis til inntekt for barnekreftsaken

Det kunne ikke vært mer selvfølgelig for Karina Garnes Reigstad (33) å sykle til Paris...
LANDEVEI.NO
Jeff webb i Fara cycling

Fara åpner butikk på Skøyen i Oslo

Sykler fra det norske merket Fara har primært vært et rent nettmerke. Nå har de...
LANDEVEI.NO
+
Robert Foss og Gary Fisher
Bransje

Foss sykler avslutter importen av Trek – Hva nå?

Etter 27 som importør av Trek sykler i Norge, er Foss sykler nå ferdig som...
LANDEVEI.NO
+
Test av Scott Speedster 10 Disc
Test

Test av Scott Speedster 10 Disc

Scott Speedster bærer preg av å ha vært på markedet i en eller annen form...
LANDEVEI.NO
+
Test av Nakamura Pursuit X-60
Test

Test av Nakamura Pursuit X-60

Selv om Gresvig-systemet har vært gjennom en opprivende konkurs lever merkevarene deres, Diamant og Nakamura...
LANDEVEI.NO
+
Test av Cannondale Topstone 105
Test

Test av Cannondale Topstone 105

Cannondale tilbyr Topstone-modellen i to versjoner. En med karbonramme med innebygget støtdemping bak, og denne...
LANDEVEI.NO
+
Test av GT Grade crb Elite
Test

Test av GT Grade Crb Elite

GT Grade er den mest nyskapende og avanserte sykkelen i denne testen, i hvert fall...
LANDEVEI.NO
+
Test

Test av Giant Contend AR

Giants Contend AR ser ut som en million dollars. Den er likevel testens nest rimeligste...
LANDEVEI.NO
+
Trek emonda slr 7

Trek lanserer ny Emonda

Det er seks år siden Trek lanserte Emonda, den lette og og spenstige klatresykkelen der...
LANDEVEI.NO
+
Ny canyon inflite

Canyon lanserer ny Inflite Cyclocross

Cyclocross-sesongen starter ikke før i september, men Canyon vil åpenbart være tidlig ute med sin...
LANDEVEI.NO
+
3T Exploro RaceMax
Utstyr

Ny aero-grusracer fra 3T: Exploro RaceMax

3T og Gerard Vroomen tok sykkelbransjen på senga med aero-gravelsykkelen Exploro. Nå lanserer de Exploro...
LANDEVEI.NO
+
Cannondale Topstone Lefty 1
Gravel

Cannondales nye, ville Topstone Carbon Lefty

Cannondale har aldri vært redde for å gå sine egne veier. Nå lanserer de den...
LANDEVEI.NO
+
OPEN MIN.D landeveissykkel

OPEN lanserer landeveissykkel

Innovatørene i OPEN blir ofte regnet som oppfinnerne av den moderne grussykkelen. Gravel-sykkelen OPEN U.P...
LANDEVEI.NO
+
Dare Bikes GFX
Gravel

Test av Dare Bikes GFX

Grusraceren til Uno-X fra Dare Bikes skal angivelig være like god til turritt på landeveien...
LANDEVEI.NO
+
Kommentar

Hvordan låse en dyr landeveissykkel?

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor det skal være en større utfordring å låse...
LANDEVEI.NO
+
Peter Sagan sykler grus på Specialized Diverge
Gravel

Specialized Diverge lansert i ny utgave med flere forbedringer

Salget av vanlige rittsykler stuper verden over, men grusracere, eller gravel-sykler om du vil, selger...
LANDEVEI.NO
+
GUIDE: Hvilken sykkel er den rette for deg? En som er tilpasset tempo, eller en som egner seg for grusveier? Vi tar deg gjennom de viktigste kategoriene.
Sykkelkategorier

Hvilken type racersykkel skal du velge?

Racersyklene har fått skivebremser, ruller ut på grus og fått nye og allsidige varianter. Syklene...
LANDEVEI.NO
+
Test

Hvor mye raskere er en aerosykkel enn en gammeldags racer?

I følge tester i vindtunnel er det mye tid å spare om du går fra...
LANDEVEI.NO
+
ernesto colnago holder en fin colnagosykkel
Bransje

Nok et italiensk sykkelmerke solgt til utlandet

Colnago er et av sykkelsportens mest ikoniske merkevarer, men de var fortsatt ikke store nok...
LANDEVEI.NO
+
Landeveissykler til el-sykkel med batteri
Kommentar

Ja, vi skal også skrive om elsykler

Er det ikke litt rart å putte motor i en racersykkel, den er jo laget...
LANDEVEI.NO
+
MMMM-METALLIC BLÅ:  Det skinner virkelig av lakken på Merida Scultura CF 7000. De myke linjene skiller seg litt ut fra de siste års mer kantete sykler.

Sykkelskulpturen Merida Scultura CF 7000 E

Merida Scultura CF modellen er den eneste i testen som har greid å holde seg...
LANDEVEI.NO
+
HELT NY: Cannondales Supersix var kjent for sitt klassiske utseende med vannrett overrør og runde karbonrør. Den helt nye versjonen er toppmoderne både hva gjelder utseende og funksjon. Kjetil Haaland bryr seg lite om at det regner. Foto: Ale Di Lulo.
Test

Test av nye Cannondale Supersix Evo

Cannondales Supersix Evo har hatt en nærmest religiøs tilhengerskare. Nå er den her i helt...
LANDEVEI.NO
+
GROVT REDSKAP: BMC URS er en terrengsykkelinspirert grussykkel med allsidige egenskaper og et skarpt designuttrykk. Foto: Jérémie Reuiller
Test

Test av BMC Urs One

BMC går all in i grussegmentet med sin nye modell «Unrestricted». Sykkelen tar mange av...
LANDEVEI.NO
+
gravel i nordmarka
Forklart

Hva er forskjellen på gravel, cyclocross, landevei og cx?

Hva betyr forskjellene på disse syklene i praksis for deg? Og hva slags sykkel skal...
LANDEVEI.NO
+
test av grussykler, grussykler 2020, gravelsykler, grusracer, blandeveisykkel
Grussykler

Vi har testet tre av markedets beste grussykler

Vi har testet gravelsyklene Trek Domane SL7, Cannondale Topstone Force eTap og BMC Urs.
LANDEVEI.NO
+
Giant TCR 2021
Utstyr

Giants nye TCR - Skivebremser og vekt på 6,5 kilo

Giants TCR kom på markedet allerede i 1997. Nyeste versjon av sykkelen er en moderne...
LANDEVEI.NO
+
Dare MR1 DB
Test

Test av Dare MR1 DB - teamsykkelen til Uno-X

Norges første profflag, Uno-X blir brukt til å lansere sykkelmerket Dare for hele Europa. Syklene...
LANDEVEI.NO
+
Canyon Endurace:On
Elsykkel

Canyon lanserer el-raceren Endurace:On

Canyon lanserer nå sin første elektriske landeveissykkel. Endurace:0n er basert på testvinneren Endurace, og prisen...
LANDEVEI.NO
+
Test av racersykler fra Cannondale, Fara, Dare, Eddy Merckx, Canyon, Scott og Specialized
Test

Test av syv racer-sykler med elektroniske gir

En moderne high end landeveissykkel har elektroniske gir og skivebremser som standard og fungerer like...
LANDEVEI.NO
+
Cannondale Supersix EVO HM
Test

Test av Cannondale Supersix EVO HM Ultegra Di2

Sykkelmodellen som tidligere var kjent for sitt klassiske utseende med runde rør, vannrett overrør og...
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå