Cannondale Topstone 105

Cannondale tilbyr Topstone-modellen i to versjoner. En med karbonramme med innebygget støtdemping bak, og denne rimeligere modellen i aluminium. Vi tester Cannondale Topstone 105.

Sist oppdatert: 22. juni 2020 kl 08.00
Test av Cannondale Topstone 105
GRUSPIONER: Cannondale var tidlig ute med en relativt rendyrket grussykkel i Topstone. Alu-modellen med 105 er solid og robust, men inviterer ikke til rask sykling på asfalt.
Cannondale Topstone 105
  • Pris: 16 999 kroner

  • Vekt: 10,2 kilo

  • Størrelse testet: M

  • Nett: Cannondale

Utstyr:

  • Ramme: SmartForm C2 Alloy

  • Styre/Stem: Cannondale 3/Cannondale 3

  • Sete/setepinne: Fabric Scoop Radius Sport / Cannondale 3

  • Hjul/dekk: WTB ST i23 TCS/WTB Riddler TCS Light, 700 x 37c

  • Drivverk/Bremser: Shimano 105 2x11 m/FSA Omega-krank 46/30, 11-34 kassett

Topstone er en enkel og ryddig sykkel. Rammen har formfulle rør for å gi en god kombinasjon av stivhet, presisjon og vibrasjonsdemping. Vi opplever likevel Cannondale Topstone 105 som noe hardere enn de mest smidige syklene i testen. En mer sviktende setepinne kan være en fin oppgradering på sikt. 

Cannondales karbon-versjon av Topstone har et dempersystem bygget inn i ramma. Nylig lanserte også Cannondale en helt ny Topstone Carbon med dempergaffel og mindre hjul. 

Allerede abonnent?  

Landevei er Norges største og beste sykkelnettsted

OrdinærUnder 28 år
Digital tilgang
69 kr/md i 12 md*
129 kr/md - ingen bindingstid
Med magasin
99 kr/md i 12 md*
+ 5 utgaver av Fri Flyt magasin

*Forutsetter 12 måneder bindingstid. Kanselleres når du vil, med tilgang ut bindingstiden.

Alle abonnement fornyes automatisk. Se Fri Flyts bruker- og abonnementsvilkår her.

 

Relaterte artikler

 

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Knut Andreas Lone |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen