Dag tre i Tour des Fjords

Trykk på enkeltbildene for å åpne dem større!

VELFORTJENT: Norgesmestersokker og verdensnorgesmestersko. Fett med respekt til Thor Hushovd. UHELDIG: Max Emil Kørner gikk i bakken like før mål, og endte på sykehus. WATTMANN: Håkon Berger har gått ned i vekt og opp i watt, og har det fysiske potensiale for å ta steget ut. SJEFEN: Alexander Kristoff med sin grønne trøye og aerodynamiske hjelm.UNGGUTT: Øyvind Lukkedal fra Team Ringeriks Kraft-Look. RÅSTERK: Lorents Ola Aasvold vant norgescupen i sin første sesong, og jobber nå med å ta skrittet ut blant de aller største. KONGEN: Stor rytter, men ingen voldsomme prestasjoner på vestlandet. Mett etter Nord-Norge?FREMTIDEN: Sep Vanmarcke fra Team Belkin er ikke mer enn 25 år gammel, men har allerede rukket å yppe med Fabian Cancellara i Paris-Roubaix.MOLDENSER: Bjørn Tore Hoem er også en av de norske ungguttene som kan ta nye skritt. MUSKULØS: En av bena til kraftverket Kristoff. LILLE LARVEN ALDRI METT: Bor på innsiden av låret til Frederik Wilmann.SIDEVIND: Vinden kunne blitt et problem på dagens etappe, men den kom i stor grad bakfra. SYSTEM: En av Katushas to varebiler under rittet. GROVJOBBEN: Kevin Reza fra Europcar pakker opp. SATTE FART: Katusha Team satte opp farten på rundene, og da var det slutt på moroa for de mindre lagene. HØY FART: Etappen gikk fort en time, så fikk bruddet satt seg. VELUTSTYRT: De store lagene har et vesentlig bedre utstyrt takstativ enn den gjennomsnittlige norske mosjonist. MINNER: Gamle stålgafler og andre rør blir etter sin død til hjulstativer på de nøytrale servicemotorsyklene fra Mavic. DYNAMISK: «Det er fest i helvete» sier de i Belgia når det er både regn og sol på en gang. Slike forhold var det tidvis under dagens etappe. FORSYN DEG: Flaskedispenseren til Katusha Team. LANG KVELD: En av Katushas mekanikere går løs på vaskejobben.GLAD: Thor Hushovd trillet vekk fra målområdet umiddelbart etter den obligatoriske praten med norsk presse. TRØBBEL: Rabobank Development Team kom ikke en gang ut av nøytral sone før to av rytterne fikk tekniske problemer. ROLLEBYTTE: Følgebilen til MTN Qubekha slet med å komme seg forbi feltet, og valgte til slutt sykkelstien. MEKKEBOD: MTN Qubekhas rullene mekkebod var i Norge drevet av tyske mekanikere. MØKKASTART: Danske Cult Energy hadde også problemer helt fra starten. LØVBLÅSER: Katusha Team bruker høyttrykk for å blåse tørr deler av mekanikken. URINAL: Jepp, det skjer, og ser omtrent slik ut. Tar du pissepausen i en liten gruppe er det lettere å komme seg opp til bilen igjen etterpå. I FORM: Laurents ten Dam var i god form, og slettes ikke redd for å ta seg noen pauser litt bak feltet. FINE BEN: I mange reklamer for fuktighetskrem o.l. er det ofte manneben som brukes. Frederik Wilmann demonstrerer hvorfor. VASKEBJØRN: En av MTN Qubekhas innleide branner spøler sykkelen etter målgang.
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå