RASK START: Etter ca 200 meter på asfalt stuper rytterne ned denne lille kneika. Da gjelder det å bremse inn- og akselrere ut av svingen

REKOGNOSERING AV VM-LØYPEN

RASK START: Etter ca 200 meter på asfalt stuper rytterne ned denne lille kneika. Da gjelder det å bremse inn- og akselrere ut av svingenSIKKSAKK: Foran VIP-tribunen passerer rytterne mange ganger per runde. REPERASJON: Kanskje ikke tid til full service, men i depoet kan deltagerne bytte sykkel i løpet av runden. PÅ JOBB: Bilen med ølskilt hadde mer enn nok å gjøre for å få all reklamen på plass.GJØRMEBAD: Her var det gress da vi kom, noe som brått ble til gjørme. I morgen er det meldt regn, med fare for mye løping. SKOGTUR: To amerikanere tester både stien og den løsere gjørmen. DRILLOSKO: Gummistøvler er det åpenbare valget av fottøy i gjørma. VÆRT MED FØR: Morten Vaeng stiller også i år til start. SIKKSAKK: Løypen tar en stor S-sving før den passerer VIP-tribunen opp mot målområdet. BRATT: Kun enkeltryttere klarte å sykle opp den bratte «løpebakken». Med sedvanlig kork vil flertalle bære sykkelen. MATPRAT: Pommes frites og blåskjell er den ultimate sykkelkrossføden. FOLKEHELSE: Øl og røyk er for sykkelkrosspublikummet en like naturlig del av sporten som fraværet av øl og røyk er for en deltager.KONGE I GATA: Deltagerne varmer opp på rulle i gata, alle som en, verdensmester eller nybegynner. KLAR: David Quist hadde tid til en kjapp prat under treningen. Han var høyst usikker på hvor bløt løypen kom til å bli på søndag.
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå