Edvald's Pinarello Bolide

Landevei fikk lov til å kikke litt nærmere på Edvald Boasson Hagen's Pinarello Bolide før onsdagens tempoetappe rundt Tarazona.

Sist oppdatert 6. september 2013 kl 10.07
EDVALD'S KONTOR: Den raske karen fra Rudsbygd har lagt ned mye hardt arbeid i sin Pinarello Bolide.
EDVALD'S KONTOR: Den raske karen fra Rudsbygd har lagt ned mye hardt arbeid i sin Pinarello Bolide.

Team Sky's sykkelsponsor, Pinarello, lanserte Bolide rett i forkant av årets Giro d'Italia, og Bradley Wiggins var den eneste på laget som fikk prøve den ut på italienske veier. Resten av laget fikk seg en oppgradering til Tour de France. Bolide erstatter nemlig den tidligere Graal-modellen, og skal på papiret gi 15% mindre luftmotstand og være 5% lettere.

Edvald kjører med Shimano's Di2 gruppesett, og SRM wattmåler i kranken. Bakhjulet er et PRO Carbon Textreme platehjul med det svært populære Veloflex Arenberg-dekket pålimt. Foran vil Edvald ha et ganske standard Shimano C75, i stedet for HED sitt H3 framhjul, som Bradley Wiggins er så begeistret for. Bremseegenskapene til HED's H3 er i følge Sky's mekaniker vesentlig dårligere.

Som regjerende norsk mester på tempo, har Pinarello selvsagt laget en spesialutgave av Bolide-ramma til Edvald, med norske farger både foran og bak. Sjekk ut bildegalleriet!

Publisert 6. september 2013 kl 10.07
Sist oppdatert 6. september 2013 kl 10.07
annonse
Relaterte artikler
annonse

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen