Sykkelbag og sykkelkoffert - best i test

Sykkelbag og sykkelkoffert - Hva er best til landevei og gravel?

Skal du ut å fly med sykkelen trenger du en sykkelkoffert som beskytter sykkelen din. I mange land er det også påbudt med sykkelkoffert på toget.

Sykkelkoffert
KOFFERT: Skal du ha med deg sykkelen på fly bør du pakke den i en sykkelkoffert. Foto: Henrik Alpers

Skal du ut og fly med sykkelen, vil behovet for en sykkelkoffert eller sykkelbag raskt melde seg. Dette er et så praktisk verktøy at det for mange er verdt investeringen.

Ofte omtaler vi både bager og kofferter som sykkelkofferter. Dette gjelder enten det er snakk om en myk bag en kan pakke sammen og gjemme i boden, eller det er snakk om en solid koffert som virkelig tåler en trøkk.

Men hva skal jeg velge? En myk og upolstret bag av den enkle sorten, en polstret bag eller en koffert i hardplast? Eller hva med en pappeske slik sykkelen ble levert i, de får jeg jo gratis i nærmeste sykkelbutikk?

SMART: Team Sky brukte sammenleggbare sykkelbager i mange år, som de koblet sammen til tog når de måtte ta fly. Foto: Douchebags.
SMART: Team Sky brukte sammenleggbare sykkelbager i mange år, som de koblet sammen til tog når de måtte ta fly. Foto: Douchebags.

Sykkelbag og sykkelkoffert – hva er forskjellen?

La oss begynne med de myke sykkelbagene. For 20 år siden var sykkelkofferter det åpenbare valget, men dagens polstrede bager er så gode at vi tror de snart tar over for godt.

Sykkelbager har fordelen av at de kan pakkes sammen som en vanlig bag, og at de da ikke tar noe lagringsplass. De kommer ofte godt polstret, mer enn nok til å beskytte sykkelen og vel så det.

De har mange små lommer til løse deler, men den virkelig store fordelen er at egenvekten er lav.
Det betyr at du enkelt kan fylle bagen med øvrig bagasje, og fortsatt være under flyselskapets vektgrense. Da spares prisen av sykkelbagen fort inn, siden du ikke trenger å kjøpe ekstra bagasje.

Evoc Bike Travel Bag er en av markedets beste og mest praktiske løsninger, en polstret bag som kan pakkes sammen så den ikke tar plass i boden. Den vil tåle fall fra store høyder, og tåler også komprimering godt. Vi har i det hele tatt vanskelig for å forstå hvordan en sykkel skal bli ødelagt inni her.

HARD ELLER MYK? Kofferter i hardplast tåler mye, men de er ikke spesielt praktiske.
HARD ELLER MYK? Kofferter i hardplast tåler mye, men de er ikke spesielt praktiske.

Scicon (uttales sajkån) er storleverandør til mange profflag. Scicon Aerocomfort 2.0 er kanskje den bagen på markedet det er raskets å pakke, det tar bare noen minutter. Desverre har Scicon litt utfordringer med kvaliteten. Skal du ha denne i mange år må du belage deg på å kjøpe nye trillehjul jevnlig.

Thule Roundtrip Pro har en svært elegant og minimalistisk bag. Rosinen i pølsa er at pakkeløsningen er et integrert mekkestativ, noe vi ikke kan få verdsatt nok. Bagen passer dog ikke store sykler, og har et par andre utfordringer også.

Sykkelkofferter i hardplast

Sykkelkofferter brukes i dag noe feilaktig som paraplybegrep for både bager og kofferter. Men faktum er at sykkelkofferter i hardplast nå er på vei ut av markedet. Men en stor fordel har de så absolutt.

Sklir en bag eller koffert av bagasjebåndet på vei inn i flyet, kan den falle flere meter ned på betong. Da er kofferten overlegen. Eller om den faller av en bagasjebil, et bagasjebånd, en løpende unge på flyplassen velter den, eller om bare stuerne er noen skikkelige drittsekker og kaster bagasje rundt uten å bry seg om innholdet.

LITEN JOBB: Moderne sykkelbager er lette å pakke sykkel i, du trenger bare å ta av hjulene. Foto: Bora-Hansgrohe.
LITEN JOBB: Moderne sykkelbager er lette å pakke sykkel i, du trenger bare å ta av hjulene. Foto: Bora-Hansgrohe.

B&W Bikecase er en dønn solid koffert som beskytter mot absolutt alt beskrevet ovenfor. Like fullt lider den også litt under koffertens ulemper.

Kofferter tar enorm lagringsplass, og om du ikke har sett en før: DE ER STORE. Ettersom de er av hardplast har de sjelden praktiske lommer for å gjemme ting, men den største ulempen er trolig vekten.

De har en egenvekt på cirka 15 kilo. En koffert inkludert sykkel når fort flyselskapenes øvre tillatte vektgrense, noe som gjør at du ikke får plass til få ekstra gjenstander, enten det er tøy eller pumper.

I tillegg krever de ofte mer demontering av sykkelen enn en bag.

Kan jeg klare meg med en pappeske?

En flytte-eske fra IKEA kommer til kort, men ja, en pappeske kan fint brukes til sykkeltransport. Vi snakker da selvsagt om en slik pappeske sykkelen ble levert i. For den kom jo vitterlig med fly eller båt, ikke sant?

En sykkelpappeske har to store fordeler: For det første er de gratis. Går du innom en sykkelbutikk blir de faktisk glade for at du tar med pappen for dem.

I tillegg er en pappeske perfekt om du bare skal en vei. Da kaster du bare pappen ved ankomst.

ENKELT: Omtrent slik ser det ut når sykkelen er pakket i en pappeske - enten den kommer fra fabrikk eller du skal fly selv. Foto: Henrik Alpers.
ENKELT: Omtrent slik ser det ut når sykkelen er pakket i en pappeske - enten den kommer fra fabrikk eller du skal fly selv. Foto: Henrik Alpers.

En sykkelpappeske er veldig enkel og pakke i, i tillegg til at du kan pakke den full av klær og løse gjenstander. Følger du denne oppskriften har du pakket sykkelen på kort tid!

Vi har mange reiser med pappeske – og vi er fortsatt uten uhell. Skjønt, en pappeske er mer utsatt for juling enn en koffert. Har du riktig uflaks blir den liggende ute på bilen før den pakkes inn i flyet – i regn. Da får du en haug pappmasjé på koffertbåndet etter landing. Eller kanskje en sliten stuer har satt seg på den og ødelagt hjulet? Eller hva om en spiss gjenstand borer seg inn og knekker noen eiker?

Bruker du en pappeske fra en nettleverandør av sykler, er sjansen god for at du har en pappeske som kan vare mange turer, kanskje så mange som opptil fem flyturer, om du tar vare på den.

Om du henter en i butikk, gå for eske som er så tykk som mulig.

Test av Thule Roundtrip Pro

Thule Roundtrip Pro er en innovativ blanding av sykkelbag og sykkelkoffert, men helt sentrale mangler gjør at Thule må tilbake til tegnbordet.

ENKEL OG STILIG: Thule Roundtrip Pro ser stilig og enkel ut, men blir desverre i enkleste laget. Foto: Henrik Alpers.
ENKEL OG STILIG: Thule Roundtrip Pro ser stilig og enkel ut, men blir desverre i enkleste laget. Foto: Henrik Alpers.
Thule Roundtrip Pro
  • Pris: 4999 kroner

  • Vekt: 8,9 kilo

  • Importør: Thule Norge

skala
7/10

Denne sykkelkofferten fra Thule kan komprimeres til det ugjenkjennelige, og tar da mindre plass i boden enn en tykk treningsmatte.

To foldbare plastplater utgjør sidevegger, litt stapping og vips står nå bagen.

Sykkelen monteres på en skinne i bunnen av et solid plasttrau. Krankhuset stroppes fast til skinnen, og gaffelen festes i forkant. For-og bakhjul tas av og legges i medfølgende hjulposer, som er med på å beskytte selve rammen. Styret må skrus av og festes med medfølgende borrelåser.

Nå kommer det beste av alt, skinnen i bånn av bagen utgjør nemlig et mekkestativ! Det tar ca 30 sekunder å sette det sammen, og brått er du reisefølgets nye favoritt.

Å mekke på tur uten stativ kan være noe skikkelig herk, men nå blir både skru- og vaskejobben mye enklere. Bagen har to hjul i bakkant, og er således enkel å trille på flyplassen.

En ting vi virkelig savner er små rom i bagen, slik som vi finner hos eksempelvis Evoc. For hvor skal vi nå gjøre av miniverktøy, sadeltasker, pedaler og andre smågjenstander som strengt tatt kan bo i bagen? Denne koffertbagen har faktisk ikke mer lagringsplass enn en pappeske.

RoundTrip Pro må desverre tilbake til tegnebordet før dette blir en killer. Vår reisesykkel i størrelse 56 gikk greit inn, men vi ser definitivt utfordringer med større sykler.

De foldbare plastplatene får tidlig skavanker, reiser du mye med sykkel er vi usikre på hvor lang tid det tar før de må erstattes. Bagen har ingen beskyttelse mot kompresjon, baktriangelet må beskyttes med eksempelvis et gammelt nav.

Du må også montere sykkelen på selve mekkestativet, så demontere mekkestativet med sykkel på og plassere skinnen i bunnen av kofferten.

Bena til mekkestativet festes i sideveggen på bagen. Det betyr at de fort kan både ripe opp og knekke ramma – om du ikke beskytter ramma. Vær obs på dette!

Så er det ut på tur, og da oppdager vi raskt siste mangel. Vi savner et uttrekkbart håndtak på kofferten, nå er bagen direkte ubehagelig å trille. Er det langt til flybuss-eller tog, eller du skal på store flyplasser, ha dette i bakhodet.

Alle Thules intensjoner har vært gode og de har turt å tenke nytt. Redaksjonen anbefaler å vente på neste generasjon RoundTrip Pro før vi sender juvelen på flytur. Om Thule følger våre anbefalinger har de skapt en vinner.

VURDERING
Vekt
Praktiske lommer og løsninger
Lagring hjemme
Beskyttelsesevne
Valuta for pengene
Kvalitetsinntrykk
PLUSS

Lett

Tar liten plass når lagt sammen

Mekkestativet er genialt enkelt Kan brukes med vanlige og gjennomgående akslinger

MINUS

Ingen lommer i kofferten

Plastplatene har begrenset levetid

Sete og styre må av

Vi ønsker oss mer beskyttelse

Bør ha et nav eller lignende i baktriangelet for å beskytte mot kompresjon

Savner uttrekkbart trillehåndtak

Test av Scicon Aerocomfort 2.0 sykkelbag

Dette er trolig den mest brukervennlige sykkelbagen på markedet, men også den bagen som har dårligst kvalitet. Denne merkelige kombinasjonen ødelegger totalinntrykket vesentlig.

ENKELT: Ta av hjulene, fest sykkelen i ramma og putt hjulene i hjulposer. Alt tar under fem minutter. foto: Henrik Alpers.
ENKELT: Ta av hjulene, fest sykkelen i ramma og putt hjulene i hjulposer. Alt tar under fem minutter. foto: Henrik Alpers.
Scicon Aerocomfort 2.0
  • Pris: 5999 kroner

  • Vekt: 9 kilo

  • Importør: Racing Depot

skala
4/10

Ikke alle er like glade i å skru sykkelen delvis fra hverandre før den bygges opp igjen når en ankommer destinasjonen.

Scicon har forstått dette da de begynte på den smått geniale Aerocomfort 2.0. Dette er nemlig en bag der eneste mekking består av å ta av hjulene!

Videre fester du rammen i en aluminiumsrigg inni selve bagen. For og bakgaffel festes med medfølgende hurtigkoblinger til rammen. Rammen i bagen er justerbar, slik at uansett hvor stor eller liten ramme du har, får du fint plass.

Bakgiret beskyttes av en stor aluminiumsbøyle, slik at det trygt kan sitte på sykkel under transport. Dette er et stort pluss, på populære Evoc Bike Travel Bag må du eksempelvis skru av bakgiret.

For ikke å gjøre bagen slaskete, finner vi fire innvendige stropper. Vi har en på hver side av styret, en over underrøret, samt en som går gjennom en seteholder.

Dette gjør at rammen sitter enda bedre fast i både vegger og rigg, nesten like bra som i B&W Bike Case. Hjulene puttes til slutt inn i to polstrede rom på hver sin side av bagen. Nå lukker du glidelåsen, bagen står av seg selv, voilá!

Smådeler som sykkelkomputer, hjelm, sko, flasker eller lignende distribueres i flere små rom, mens mykvare fint kan legges i poser i overskuddsvolumet.

Vi elsker denne bagen - legg til at mekanikere på profflagene mener det samme. Årsaken er at vi reiser mye med tett program. Alt som kan gjøre at vi skrur mindre på sykkelen er velkomment.

TRILLETUR: Scicon Aerocomfort er enkel å trille, eventuelt bære med skulderstroppen. Foto: Scicon.
TRILLETUR: Scicon Aerocomfort er enkel å trille, eventuelt bære med skulderstroppen. Foto: Scicon.

Bagen har også fire små hjul som roterer 360 grader, det er en drøm å trille denne rundt på flyplasser. At du triller den oppreist gjør også livet mye enklere. Det er nok av bager som trilles liggende, og som er for store til å komme gjennom trange sikkerhetsbarrierer på ulike flyplasser.

En ting skal du dog være klar over med denne bagen, det er dårlig kvalitet på enkelte detaljer.

Etter ett års bruk hadde samtlige spenner røket(!), tre av fire trillehjul er ødelagt og den beskyttende gummien på utsiden er revet av. Det er rett og slett flere deler som holder elendig kvalitet.

Vi har byttet spennene med noen nye fra en høyfjellsbutikk, men hjulene er plundrete å få ordnet. Skal du ha denne bagen må du rett og slett regne med å bytte deler i ny og ne.

Om Scicon har byttet produksjonslokale gjennom årenes løp vet vi ikke, for vi møter mange ulike erfaringer med denne bagen når vi reiser. Mange opplever det samme som oss, mens andre vi igjen har snakket med aldri har opplevd at noe går i stykker.

VURDERING
Vekt
Lagring hjemme
Valuta for pengene
Praktiske lommer og løsninger
Beskyttelsesevne
Kvalitetsinntrykk
PLUSS

Svært enkel og rask å pakke

Kan fint bæres på skulderen

Fire hjul som svinger 360 grader

MINUS

Har foreløpig ikke støtte for gjennomgående akslinger

Hjulene er bittesmå og triller dårlig på alt annet enn flyplassgulv

Kun laget for sykler med bukkestyre

Kvalitetsproblemer

Test av pappeske for sykkeltransport

Nei, dette er ingen dårlig aprilspøk, en pappeske er faktisk en veldig god reisekoffert. Selvsagt snakker vi om eskene syklene leveres i.

VIRKELIG ENKELT: Sykler blir fraktet i pappesker før de selges i butikk, så hvorfor ikke frakte den i pappeske når du skal ut å fly? Foto: Henrik Alpers.
VIRKELIG ENKELT: Sykler blir fraktet i pappesker før de selges i butikk, så hvorfor ikke frakte den i pappeske når du skal ut å fly? Foto: Henrik Alpers.
Pappeske Sykkeleske
  • Pris: 0 kroner

  • Vekt: Cirka 4 kilo

  • Importør: Alle som selger sykler

skala
1/10

Esker pakket i containere står tett og trygt og utsettes for mindre fare enn når en eske skal inn i et passasjerfly.

Men pakker du sykkelen riktig og velger en god eske, har du løst koffertproblemet, helt gratis. Med et par forbehold, selvsagt.

Når du pakker i eske må du ta av forhjulet samt vri styret, det er kanskje litt mer jobb enn mange kofferter. Den beste måten å forsterke esken på er simpelthen mer papp. En papplate mellom forhjul og ramme gjør nytten, forsterk gjerne bunn og sidevegger også.

Vi anbefaler bobleplast rundt rørene på rammen for engangsbruk, ser du for deg å bruke pappeske ofte kan du kjøpe et par lengder med rørisolasjon og klippe til. Sideveggene på en pappeske er veldig stive, noe som gjør at beskyttelsen er god nok. De er faktisk nesten like stive som sideveggene på en sykkelkoffert fra Thule.

Siden bakhjulet sitter i rammen under transport trenger du ikke bekymre deg for et baktriangel knust av kompresjon.

Det er stor forskjell på kvaliteten på pappeskene. Vi har i forbindelse med sykkeltesting brukt esker fra Canyon og Trek over ti ganger, mens rimelige volummodeller som huser sykler uten skjøre karbondeler har gått i stykker etter en gangs bruk.

ENKELT OG GREIT: En pappeske og en taperull er alt du trenger for å få deg en gratis sykkelkoffert. Foto: Henrik Alpers.
ENKELT OG GREIT: En pappeske og en taperull er alt du trenger for å få deg en gratis sykkelkoffert. Foto: Henrik Alpers.

Søk aktivt etter pappesker som har huset de dyreste syklene, har ikke butikken noen tomme esker spør du pent om de kan ta en sykkel ut av esken. Vi har ennå til gode å få nei.

Velger du en pappeske fra en dyr terrengsykkel har du en eske med desto mer plass. Da kan du fint stappe esken full av vaskesvamper, hjelm og sko samt det du måtte trenge av øvrig utstyr.

Ulempen med papp er nettopp at det er papp, blir bagasjen stående på en lastetralle i regnet må du finne en ny eske på destinasjonen før du kan reise hjem.

Undertegnede har faktisk reist mye med papp, uten problem. Skjønt, jeg har også sett at papp kan bli et problem.

There’s no such thing as a free lunch heter det, men joda, pappesker er gratis. Bare så synd at nothing lasts forever, særlig ikke papp.

VURDERING
Vekt
Beskyttelsesevne
Kvalitetsinntrykk
Valuta for penga
Lagring hjemme
Praktiske lommer og løsninger
PLUSS

Gratis

Kan kastes med god samvittighet

Gjenbruk er bra for miljøet

MINUS

Kan være sårbar for gjennomhulling

Begrenset levetid

Tåler ikke vann

Firkantede bokser kan være klønete å få inn og ut av biler

Esken må bæres og er noe herk om det mangler flyplasstraller.

Du fremstår mer gjerrig enn en gravelproff med en slik eske

Test av B&W Bike Case

Er du redd for å udelegge sykkelen når du reiser, finnes ikke bedre valg enn B&W Bike Case. Men den enorme sykkelkofferten er også tung og upraktisk.

STOR OG SIKKER: Kofferten fra B&W er sikker som banken, men også enorm. Foto: Marcus Liebold.
STOR OG SIKKER: Kofferten fra B&W er sikker som banken, men også enorm. Foto: Marcus Liebold.
B&W Bike Case
  • Pris: 2699 kroner

  • Vekt: 15,5 kilo

  • Importør: Bikeshop.no

skala
4/10

Bike Case fra tyske B&W er et kjærkomment tilbud for alle som er bekymret for at sykkelen ikke skal overleve en flytur.

Med denne kommer sykkelen uskadet frem, selv om kofferten under reisen skulle bli regelrett mishandlet.

Grunnen er ikke bare det meget harde koffertskallet, men også en innvendig skumgummipolstring som demper alt av slag og støt.

B&W Bike Case har så mye plass innvendig at det strengt tatt ikke er nødvendig å gjøre annet enn å skru av pedalene.

Hele sykkelen settes så på det medfølgende anti-shock-stativet, ikke ulikt det vi finner i Scicon Aerocomfort, eller Thule Roundtrip Pro. Styret vris 90 grader og sykkelen legges deretter ned i kofferten. Vær klar over at om du har integrert styre og stem, må du av med styret.

Men det er også det – nå er du ferdig!

Hjulene pakkes inn i to hjulposer som enkelt strammes fast på innsiden av lokket. Kofferten låses med to solide aluminiumslåser.

RAMMEVERK: Monter sykkelen i medfølgende ramme og stropp den fast i sideveggene. Det er omtrent det du må gjøre. Foto: Marcus Liebold.
RAMMEVERK: Monter sykkelen i medfølgende ramme og stropp den fast i sideveggene. Det er omtrent det du må gjøre. Foto: Marcus Liebold.

Big is beautiful, sier de. Big er i hvert fall tungt. Sykkelkofferten veier hele 15,5 kilo, noe som er nesten dobbelt så mye som de beste bagene. Legg til en sykkel på åtte kilo, litt klær og utstyr, en kranglete person i innsjekk – og vips blir det problematisk for vektgrensen på innsjekket bagasje.

Det er masse ekstra plass i kofferten til klær og utstyr, men her må du veie nøye før avreise. Enkelte flyselskap har både 23 og 25 kilo som maksgrense – selv om du betaler ekstra med sykkel.

Du har altså noe av det sikreste på markedet – men også noe av det mer upraktiske.

Sikkerhet har som alltid sin pris. Med 2699 kroner er Bike Case likevel ikke blant markedets dyreste kofferter, og vil fort lønne seg når du reiser ofte og til destinasjoner der det blir vanskelig å måtte erstatte eventuelt ødelagte deler.

VURDERING
Vekt
Valuta for penga
Beskyttelsesevne
Lagring hjemme
Kvalitetsinntrykk
Praktiske lommer og løsninger
PLUSS

Kofferten tåler uhorvelige mengder med deng

Romslig

Rimelig

Krever lite demontering

Meget god skumgummipolstring

MINUS

Svært tung

Uhåndterbart volum

Glatt overflate som lett kan skli av rullebånd og bagasjetraller

Tar enorm plass i boden

Test av Evoc Bike Travel Bag

Evoc Bike Travel Bag er rimelig og beskytter svært godt. Det gjør at vi tåler at den krever litt ekstra demontering.

STILIG: Evoc er kjent for sine mange og fargerike bager og kofferter. Sykkelbagene er intet unntak. Foto: Henrik Alpers.
STILIG: Evoc er kjent for sine mange og fargerike bager og kofferter. Sykkelbagene er intet unntak. Foto: Henrik Alpers.
LV_anbefaler
Evoc Bike Travel Bag
  • Pris: 4699 kroner

  • Vekt: 8,9 kilo

  • Importør: Vertical Playground as

skala
9/10

Da Evoc kom med sin reisebag til sykler var det et svært velkomment innslag på markedet. Ennå hadde ingen laget en bag som krevde lite demontering, var lett å trille og der sykkelen i tillegg var godt beskyttet.

Evocs bag kommer i både lettere og større varianter, vi har testet den rimeligste.

Denne bagen er stående, og den ene sideveggen åpnes og felles ned. Inni bagen kan du flytte polstrede moduler frem og tilbake, som festes til bunn og sidevegger med kraftige borrelåser og stropper.

Sykkelen er med andre ord aldri i kontakt med harde deler som kan lage riper. En skulle kanskje anta at dette er en selvfølge, men på Thule Roundtrip Pro finner vi harde aluminiumsrør som kan ødelegge sykkelen. Hjulene, setepinnen og styret med stem demonteres. Rammen føres inn i bagen, og krankhuset stroppes fast til en midtmodul.

Gaffelen tres nedi en polstret enhet, før alt sammen stroppes godt fast til sideveggene. Hjulene puttes i myke poser på siden, som har fått ekstra forsterkning i form av grove skumgummipølser.

Ferdig!

GOD PLASS: Inni bagen er det masse plass til øvrig bagasje. Foto: Henrik Alpers.
GOD PLASS: Inni bagen er det masse plass til øvrig bagasje. Foto: Henrik Alpers.

Både inni og utenpå bagen har du flere smålommer til løst og fast. Siden bagen lukkes med å løfte den ene sideveggen, er det enkelt å få plass til hjelm, pumper og poser med tøy, om en liker å pakke alt i sykkelbagen. Når du kommer til hotellet eller hjem igjen kan bagen fint komprimeres og bli svært liten.

Bagen er laget med tanke på også store terrengsykler. Landeveissykler er til sammenligning små, så du må kjøpe en landeveisadapter til 249 kroner i tillegg for at ikke sykkelen skal flyte rundt i bagen.

Vi har testet reising med fleecetepper fra IKEA som erstatning. Det fungerer fint, men er ikke like raffinert.

Hva er så ulempene med denne bagen? Evoc Bike Travel Bag er først og fremst overlegen på beskyttelse og små lagringsrom inni bagen. Den er enkel å pakke sykkelen inn i bagen – men det innebærer litt demontering.

Du må av med styre, stem, hjul og setepinne som på de fleste andre bager, men i tillegg må du også av med bakskifteren. Like fullt, det er et eller annet med bagen som gjør at det ikke oppleves som for mye styr.  

Vi ønsker oss trillehjul også foran på bagen. Avstanden fra det uttrekkbare håndtaket til bakhjulene er lang, og det kan bli tungt over lange avstander. Bagen kan gjøres mindre når du lagrer den, men blir ikke like kompakt som noen andre bager, men tar på langt nær like mye plass som en koffert.

Evoc har svært god beskyttelse og veldig forseggjorte løsninger. Sykkelen tåler massiv juling inni bagen, og bagen i seg selv holder god kvalitet.

Prisen er også rimelig, og da tåler vi at det er litt mer demontering enn ønskelig.

VURDERING
Vekt
Lagring hjemme
Valuta for penga
Praktiske lommer og løsninger
Beskyttelsesevne
Kvalitetsinntrykk
PLUSS

Sykkelen er svært godt beskyttet

God plass til klær og annet utstyr

En av de rimeligste bagene du får med god kvalitet

Passer til alle slags sykler

Kan pakkes mindre når ikke i bruk

MINUS

Må skru av setepinne, girøre og styre for å pakke ned

Kan bli tungt å trille over lange distanser

Allerede abonnent? Logg inn her

Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Landevei.no er best på sykler, sykkelkultur og sykkelopplevelser. Landevei.no er et univers fylt av lidenskap og lidelse for serpentinsvinger, brostein, sidevind og god kaffe. Er du syklist, vil du forstå. 

Velg mellom rent digitalt abonnement eller abonnement som også inkluderer Norges beste sportsmagasin, Fri Flyt.

Bestill abonnement på landevei.no og få tilgang til artikkelen.