BMC

BMC er et relativt ungt sveitsisk sykkelmerke som har etablert seg helt toppen som en av landeveissyklenes

BMC er markedsført som et merke spekket av sveitsisk finesse og presisjon, men er egentlig startet som en underleverandør for britiske Raleigh.

Alt endret seg da merket ble leverandør for det sveitsiske laget Phonak, og siden har BMC siktet mot å bli et skikkelig premium-merke som konkurrerer med de beste.

Siden endringen av drifta og satsingen i 2001 har BMC-sykler vunnet ritt som Tour de France, Paris - Roubaix og Tour de Wallonie.

BMC Teammachine

BMC landeveissykler

BMC Roadmachine og BMC teammachine er blant de regjerende sjefene i BMC sin lineup.

LANDEVEI.NO
RAINMACHINE: Nye Roadmachine fungerer supert også i regn. Brede dekk og kraftige skivebremser gjør sykling i vått vær mindre ugreit. Øyvind Aas tester nye Roadmachine langs sveitsiske landeveier. Foto: Jérémie Reuiller.

BMC Roadmachine 2020 prøvesyklet

Norsktegnet supersykkel: Sveitsiske BMC satte nesten standarden for moderne blandeveissykler da de lanserte den originale Roadmachine-sykkelen i 2017. Nå kommer arvtageren. Linjene er like, bruksområdet er utvidet.
LANDEVEI.NO
skala
8/10
ETT STYKKE ARBEID: Vi har  ere ganger tatt oss i å snu oss etter sykkelen på kontoret. Det helhetlige inntrykket er en x-faktor som for mange vil være verdt prisen

Test av BMC Road Machine

BMC Road Machine er like fin å se på som den er å sykle på. Her tester vi toppmodellen, og kan samtidig fortelle at de rimelige syklene i sortimentet er vel så gode.
LANDEVEI.NO
skala
8/10
GJENNOMFØRT DESIGN:  BMC Team Machine har kantete former og rake linjer. Det stramme utseendet følges opp med konkurranserettede egenskaper på veien.

Enhetlig sveitsisk kvalitet med BMC Teammachine SLR 02 Two

Sveitsiske BMC har på kort tid steget opp til toppen av sykkelverdenen. Nyeste Team Machine føles som én enhet.
LANDEVEI.NO
NY ROADMACHINE: Sykkelen som satte landeveisverdenen på hodet i 2017 kommer allerede nå i andre generasjon. Foto: HD Pictures © BMC / Jérémie Reuiller

Strammere og mer allsidig Roadmachine

BMC Roadmachine tok sykkelverdenen med storm med kombinasjonen av stram integrasjon, kvikke egenskaper og allsidighet. Sykkelen satte en ny standard for skivebremsracere til allsidig bruk. Nå kommer den andre generasjonen av BMCs supersykkel.
LANDEVEI.NO
Den lave innfestingen av kjedestagene og det karakteristiske triangelet mellom overrør er varemerke for BMC

TEST: BMC SLR01

Toppmodellen til BMC er som opphavslandet Sveits inneklemt mellom tysk presisjon, italiensk kultur og fransk lidenskap.
LANDEVEI.NO
skala
8.2/10
BMC Teammachine one three

Test av BMC TeamMachine SLR Three

BMC TeamMachine, designet av norske Torgny Fjeldskaar har aggressiv ramme, skarpe linjer og lav vekt. Flaskeholderne er delvis integrert i rammen.

BMC gravel og CX-sykler

BMC kaller gjerne syklene sine for maskiner i nyere tid, og dermed Crossmachine. URS er også en populær BMC-variant for CX.

LANDEVEI.NO
GROVT REDSKAP: BMC URS er en terrengsykkelinspirert grussykkel med allsidige egenskaper og et skarpt designuttrykk. Foto: Jérémie Reuiller

Test av BMC Urs One

BMC går all in i grussegmentet med sin nye modell «Unrestricted». Sykkelen tar mange av de beste egenskapene og funksjonene fra merkets terrengsykler og landeveisracere. 
LANDEVEI.NO
test av grussykler, grussykler 2020, gravelsykler, grusracer, blandeveisykkel

Vi har testet tre av markedets beste grussykler

Vi har testet gravelsyklene Trek Domane SL7, Cannondale Topstone Force eTap og BMC Urs.
LANDEVEI.NO
skala
8/10
BMC URS LT INE

Test av BMC URS LT - En fulldempet gravel-sykkel

Vi dro til Sveits for å teste BMC URS LT. Gravel-sykkelen er videreutviklet med en ny, unik dempegaffel i front. Men er den bedre enn forgjengeren?
LANDEVEI.NO
skala
8/10
BMC Urs one Three

Test av BMC Urs 01 Three

BMCs unike grussykkel har innebygd støtdemping og geometri inspirert av stisykler. Den spesielle karbonsykkelen er enda mer allsidig enn den ser ut.
LANDEVEI.NO
BMC RoadMachine x

BMC Roadmachine X

BMC RoadMachine var en av de første syklene til både asfalt og grus. 2022-utgaven har nytt navn, 1x12-drivverk og grusdekk, men er den egentlig blitt en gravelsykkel?
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå