INGEN TVIL: Hele det fete frontpartiet på sykkelen er dekorert med det endelige beviset på at Joaquim Rodriguez i fjor ble regnet som verdens beste syklist.

Joaquim Rodriguez' sykkel

Er dette sykkelen som vinner søndagens verdensmesterskap?

INGEN TVIL: Hele det fete frontpartiet på sykkelen er dekorert med det endelige beviset på at Joaquim Rodriguez i fjor ble regnet som verdens beste syklist. DISKRÉ: Den elektriske enheten til di2-gruppen er elegant festet på stemet, som på sin side er klasket helt ned på styrerøret. SLAM THAT STEM!TETT: Purito har på en relativt standard kassett, med 11-26 utveksling. På den nye 11-delte gruppen innebærer det tett og fin utveksling. FRANSK: Erkefranske Mavic leverer både hjul og dekk til Purito. Legg merke til at han bruker så smal dekkbredde som 22 millimeter, et ikke uvanlig valg blant de mest konservative proffsyklistene. TOPPNIVÅ: På seterøret står det klart og tydelig hvilket nivå denne sykkelen brukes på. GJEMT, MEN IKKE GLEMT: Batteripakken til Shimanos elektroniske toppgruppe Dura Ace di2, er gjemt under krankhuset, på det venstre kjedestaget. DEN ER MIN!! Det er ingen tvil om hvem denne sykkelen tilhører, designet tatt i betraktning. Om du likevel skulle være usikker, står det svart på hvitt på overrøret. ISKALD: Blått og babyhvitt dekor gjør Joaquim Rodriguez' Canyon Aeroad. KLASSIKER: Joaquim Rodriguez foretrekker klassisk bøy på styret sitt. ENKELT: Det er Ritchey som leverer styre og stem til Katusha Team. Legg forøvrig merke til den perfekte avslutningen på styrebåndet, samt at både styre og stem er i aluminium. SLURV? Var mekanikeren for kjapp med å surre styrebånd? Burde ikke denne glippen, aldri så bitteliten den er, være unngått?HYSSSSSSJ: Mekanikern til Purito har surret en liten bit elektrikertape rundt ventilen, for å hindre at den rakler i hjulet og lager irriterende lyder. Dette er et vanlig triks mekanikerne bruker. ANONYM: Purito bruker Selle Italias moderniserte klassiker SLR som sete, med monorail skinneløsning. Setepinnen er svartlakkert og anonymisert. NORMAL: Noen ganger ser vi proffene kjøre med lett utveksling i fjellene, men Purito holder seg til en helt standard krank med 53-39 utveksling. PERFEKT: Verdens beste syklist har selvsagt perfekt avslutning på detaljene. Enden på bremsevaieren er så kort som mulig. POPULÆR: Elite Custom Race flaskeholdere er et vanlig syn blant proffene, og de kommer i et utall fargekombinasjoner. Puritos hvite og blå flaskeholdere er faktisk standard hyllevare.
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå