INGEN TVIL: Hele det fete frontpartiet på sykkelen er dekorert med det endelige beviset på at Joaquim Rodriguez i fjor ble regnet som verdens beste syklist.

Joaquim Rodriguez' sykkel

Er dette sykkelen som vinner søndagens verdensmesterskap?

INGEN TVIL: Hele det fete frontpartiet på sykkelen er dekorert med det endelige beviset på at Joaquim Rodriguez i fjor ble regnet som verdens beste syklist. DISKRÉ: Den elektriske enheten til di2-gruppen er elegant festet på stemet, som på sin side er klasket helt ned på styrerøret. SLAM THAT STEM!TETT: Purito har på en relativt standard kassett, med 11-26 utveksling. På den nye 11-delte gruppen innebærer det tett og fin utveksling. FRANSK: Erkefranske Mavic leverer både hjul og dekk til Purito. Legg merke til at han bruker så smal dekkbredde som 22 millimeter, et ikke uvanlig valg blant de mest konservative proffsyklistene. TOPPNIVÅ: På seterøret står det klart og tydelig hvilket nivå denne sykkelen brukes på. GJEMT, MEN IKKE GLEMT: Batteripakken til Shimanos elektroniske toppgruppe Dura Ace di2, er gjemt under krankhuset, på det venstre kjedestaget. DEN ER MIN!! Det er ingen tvil om hvem denne sykkelen tilhører, designet tatt i betraktning. Om du likevel skulle være usikker, står det svart på hvitt på overrøret. ISKALD: Blått og babyhvitt dekor gjør Joaquim Rodriguez' Canyon Aeroad. KLASSIKER: Joaquim Rodriguez foretrekker klassisk bøy på styret sitt. ENKELT: Det er Ritchey som leverer styre og stem til Katusha Team. Legg forøvrig merke til den perfekte avslutningen på styrebåndet, samt at både styre og stem er i aluminium. SLURV? Var mekanikeren for kjapp med å surre styrebånd? Burde ikke denne glippen, aldri så bitteliten den er, være unngått?HYSSSSSSJ: Mekanikern til Purito har surret en liten bit elektrikertape rundt ventilen, for å hindre at den rakler i hjulet og lager irriterende lyder. Dette er et vanlig triks mekanikerne bruker. ANONYM: Purito bruker Selle Italias moderniserte klassiker SLR som sete, med monorail skinneløsning. Setepinnen er svartlakkert og anonymisert. NORMAL: Noen ganger ser vi proffene kjøre med lett utveksling i fjellene, men Purito holder seg til en helt standard krank med 53-39 utveksling. PERFEKT: Verdens beste syklist har selvsagt perfekt avslutning på detaljene. Enden på bremsevaieren er så kort som mulig. POPULÆR: Elite Custom Race flaskeholdere er et vanlig syn blant proffene, og de kommer i et utall fargekombinasjoner. Puritos hvite og blå flaskeholdere er faktisk standard hyllevare.
LANDEVEI.NO
+
Sykkelkross

Test: Ridley X-Night SL

Cyclocross er en del av Ridleys DNA, de er jo tross alt fra Belgia. X-Night
LANDEVEI.NO

Cannondale lanserer ny Supersix Evo

Endelig får vi skrive om nye Supersix Evo. Hva mer har den å tilby enn
LANDEVEI.NO
+

TEST: Cannondale SystemSix

FØRSTEINNTRYKK: Cannondales nye aerosykkel lever opp til merkets gode rykte, men har små mangler.
LANDEVEI.NO
+

Test: Canyon Grail CF SLX 8.0 Di2

Canyon Grail har skapt store reaksjoner med sitt merkelige styre, men hva med resten av
LANDEVEI.NO
+
TEST

Test av syv eventyrsykler

Vi har tatt for oss raske og lekne sykler til kombinasjonen av asfalt og grus.
LANDEVEI.NO
+

Canyon Endurace CF SLX

Canyon er det tyske gullebarnet som leverer testvinner på testvinner. Endurace er vår favoritt til
LANDEVEI.NO

TEST: FENIX SL DISC

FØRSTEINNTRYKK: Ridley har gjort hjemmeleksene og presenterer en forbedret allrounder.
LANDEVEI.NO

TEST: NY CERVÉLO R5

Nye Cervélo R5 er hissigere, stivere og mer robust enn forrige versjon og kommer med
LANDEVEI.NO

TEST: TREK CROSSRIP 3

Trek har laget en helt ok sykkel til pendling, men vi savner å ha det
LANDEVEI.NO

TEST: 3T EXPLORO

3T sin nye «aerogrusracer» er vanvittig morsom, dog vil prisen gi deg et lite sjokk.
LANDEVEI.NO

TEST: CERVÉLO S3 DISC

Cervélos nye aeromodell med skivebremser bekrefter at skivene er kommet for å bli.
LANDEVEI.NO

TEST: FEM SYKLER I PREMIUMSEGMENTET

Cannondale Supersix Black Inc, Specialized Venge Vias, Bianchi Specialilissima, Trek Madone og Pinarello Dogma F8
LANDEVEI.NO

TEST: FARA ROAD DISC ULTEGRA

Faras skivebremsmodell er en skikkelig fest for deg som liker å kjøre fort utfor.
LANDEVEI.NO

Specialized med ny komfort

Innovative løsninger er stikkordet for Specialized sin nye lansering, men vil det funke?
LANDEVEI.NO

Test: Fara F | Road 1

Vi har prøvekjørt flaggskipet til det seneste norske sykkelmerket.
LANDEVEI.NO

CELESTE AEROFORNUFT

PRØVESYKLET: Den nye Bianchi Oltre XR4 er aerodynamisk uten å ta den helt ut. Landevei
LANDEVEI.NO

GEOMETRISK VEKKELSE

Når vi snakker om ulike geometrier på en sykkel er det ofte på millimeternivå. Men
LANDEVEI.NO

FØRSTEINNTRYKK: MERIDA SCULTURA DISC

Vi har prøvd skivebremser på racer uten å skade noen.
LANDEVEI.NO

TEST: ROSE TEAM DX CROSS

For deg som vil redusere antall sykler i boden.
LANDEVEI.NO

TREKS NYE BROSTEINSKONGE

Nå kommer Trek Domane med demping foran også.
LANDEVEI.NO

TEST: WHITE RR INTERCEPTOR 2016

XXL lanserer en 100 prosent egenutviklet aerosykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SLATE

Cannondale fikk mange til å heve øyenbrynene i begeistring da de viste frem sin helt
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SYNAPSE DISC ULTEGRA

Cannondale er konge på landeveien, også når det kommer til skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: RIDLEY FENIX DISC C10

Ridleys skivebremsversjon av Fenix er testens klart beste rittsykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: GT GRADE CARBON ULTEGRA

GT Grade er en racer som egentlig passer aller best på grus.
LANDEVEI.NO

TEST: MERIDA RIDE DISC CF700

Meridas racere blir bedre og bedre for hvert år, men savner fortsatt sjelen til en
LANDEVEI.NO

TEST: SKØRN FLYA MLK DISK

Valdresbaserte Skør'n er tidlig ute med racere og skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: TREK DOMANE DISC 6.2

Treks Domane med skiver er konge på veien, men dyr.
LANDEVEI.NO

TEST: RACERE MED SKIVEBREMSER

Hvorfor er det så provoserende med skivebremser til landevei? Enten du liker det eller ei,
LANDEVEI.NO

TEST: BMC SLR01

Toppmodellen til BMC er som opphavslandet Sveits inneklemt mellom tysk presisjon, italiensk kultur og fransk
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå