RASK: Merida Reacto Team både ser og føles rask ut. Denne fargekombinasjon er imidlertid ikke for alle. Alle foto: Henrik Alpers

Merida Reacto Team

RASK: Merida Reacto Team både ser og føles rask ut. Denne fargekombinasjon er imidlertid ikke for alle. Alle foto: Henrik AlpersKLØNETE: Wireføringen på Reacto Team er upraktisk, det er fort gjort å slå knærne i de stive strømpene når du står og klatrer.NESTEN INTEGRERT: Denne setepinneklemmen gir Reacto Team et stilrent utseende, men kunne vært hakket bedre på funksjon.S-FLEX: Dette elementet skal bidra til økt komfort, men vi opplevd uansett Reacto Team som knallhard. CLEAN: Det er ingen tvil om at flytting av bakbremsen gir et renere utseende. HER ER JEG: Bakbremsen er gjemt vekk under kjedestagene. VELFUNGERENDE: Meridas bakbrems har prisverdig god funksjon til tross for plasseringen. MASSIVT: Det store BB386 Evo krankhuset sørger for tilstrekkelig stivhet. LITE GJENNOMTENKT?: Her kunne Merida med fordel kommet opp med en bedre løsning. VELKOORDINERT: Fuchsia fargen går igjen til og med i styrebåndet. Det kompakte FSA K-Force styret er et hyggelig bekjentskap. TIMEGLASS: Som mange andre aeroracere har også Reacto Team timeglassform på styrerøret. FIRKANTET: Rørene på Reacto Team har en tilnærmet firkantet form.
LANDEVEI.NO
+
Sykkelkross

Test: Ridley X-Night SL

Cyclocross er en del av Ridleys DNA, de er jo tross alt fra Belgia. X-Night
LANDEVEI.NO

Cannondale lanserer ny Supersix Evo

Endelig får vi skrive om nye Supersix Evo. Hva mer har den å tilby enn
LANDEVEI.NO
+

TEST: Cannondale SystemSix

FØRSTEINNTRYKK: Cannondales nye aerosykkel lever opp til merkets gode rykte, men har små mangler.
LANDEVEI.NO
+

Test: Canyon Grail CF SLX 8.0 Di2

Canyon Grail har skapt store reaksjoner med sitt merkelige styre, men hva med resten av
LANDEVEI.NO
+
TEST

Test av syv eventyrsykler

Vi har tatt for oss raske og lekne sykler til kombinasjonen av asfalt og grus.
LANDEVEI.NO
+

Canyon Endurace CF SLX

Canyon er det tyske gullebarnet som leverer testvinner på testvinner. Endurace er vår favoritt til
LANDEVEI.NO

TEST: FENIX SL DISC

FØRSTEINNTRYKK: Ridley har gjort hjemmeleksene og presenterer en forbedret allrounder.
LANDEVEI.NO

TEST: NY CERVÉLO R5

Nye Cervélo R5 er hissigere, stivere og mer robust enn forrige versjon og kommer med
LANDEVEI.NO

TEST: TREK CROSSRIP 3

Trek har laget en helt ok sykkel til pendling, men vi savner å ha det
LANDEVEI.NO

TEST: 3T EXPLORO

3T sin nye «aerogrusracer» er vanvittig morsom, dog vil prisen gi deg et lite sjokk.
LANDEVEI.NO

TEST: CERVÉLO S3 DISC

Cervélos nye aeromodell med skivebremser bekrefter at skivene er kommet for å bli.
LANDEVEI.NO

TEST: FEM SYKLER I PREMIUMSEGMENTET

Cannondale Supersix Black Inc, Specialized Venge Vias, Bianchi Specialilissima, Trek Madone og Pinarello Dogma F8
LANDEVEI.NO

TEST: FARA ROAD DISC ULTEGRA

Faras skivebremsmodell er en skikkelig fest for deg som liker å kjøre fort utfor.
LANDEVEI.NO

Specialized med ny komfort

Innovative løsninger er stikkordet for Specialized sin nye lansering, men vil det funke?
LANDEVEI.NO

Test: Fara F | Road 1

Vi har prøvekjørt flaggskipet til det seneste norske sykkelmerket.
LANDEVEI.NO

CELESTE AEROFORNUFT

PRØVESYKLET: Den nye Bianchi Oltre XR4 er aerodynamisk uten å ta den helt ut. Landevei
LANDEVEI.NO

GEOMETRISK VEKKELSE

Når vi snakker om ulike geometrier på en sykkel er det ofte på millimeternivå. Men
LANDEVEI.NO

FØRSTEINNTRYKK: MERIDA SCULTURA DISC

Vi har prøvd skivebremser på racer uten å skade noen.
LANDEVEI.NO

TEST: ROSE TEAM DX CROSS

For deg som vil redusere antall sykler i boden.
LANDEVEI.NO

TREKS NYE BROSTEINSKONGE

Nå kommer Trek Domane med demping foran også.
LANDEVEI.NO

TEST: WHITE RR INTERCEPTOR 2016

XXL lanserer en 100 prosent egenutviklet aerosykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SLATE

Cannondale fikk mange til å heve øyenbrynene i begeistring da de viste frem sin helt
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SYNAPSE DISC ULTEGRA

Cannondale er konge på landeveien, også når det kommer til skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: RIDLEY FENIX DISC C10

Ridleys skivebremsversjon av Fenix er testens klart beste rittsykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: GT GRADE CARBON ULTEGRA

GT Grade er en racer som egentlig passer aller best på grus.
LANDEVEI.NO

TEST: MERIDA RIDE DISC CF700

Meridas racere blir bedre og bedre for hvert år, men savner fortsatt sjelen til en
LANDEVEI.NO

TEST: SKØRN FLYA MLK DISK

Valdresbaserte Skør'n er tidlig ute med racere og skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: TREK DOMANE DISC 6.2

Treks Domane med skiver er konge på veien, men dyr.
LANDEVEI.NO

TEST: RACERE MED SKIVEBREMSER

Hvorfor er det så provoserende med skivebremser til landevei? Enten du liker det eller ei,
LANDEVEI.NO

TEST: BMC SLR01

Toppmodellen til BMC er som opphavslandet Sveits inneklemt mellom tysk presisjon, italiensk kultur og fransk
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå