JULING: Undersiden av krankhuset får mye juling i løpet av en lang sesong. Hvordan klarer CAAD 10 seg, særlig med sine gammeldagse, åpne vaiere?

Slitasje over lang tid

JULING: Undersiden av krankhuset får mye juling i løpet av en lang sesong. Hvordan klarer CAAD 10 seg, særlig med sine gammeldagse, åpne vaiere?UTSATT: Dropouten, altså der hvor hjulet festes, utsettes for mye slitasje i løpet av et år. Hvordan vil det se ut her etter endt sesong?ÅPENT: Kun den siste delen avgirvaieren vil her være skjult. Det er lenge siden jeg har syklet med åpne vaiere. Fungerer det fortsatt? GNISS: Strømper har det med å gnikke stygge merker på sykkelrammer, aldri så godt beskyttet de er. Hvordan blir det på en aluminiumsramme?VANN: Styrelager hater vann. Selv om det skal være tett, pleier det gå med et styrelager med jevne mellomrom. UOPPDAGET: Det er sjelden vi titter der gaffelbena møtes, men når vi først gjør det oppdager vi fort hvor mye slitasje som dukker opp. KLAPRING: Utenpåliggende vaiere både bråker og lager slitasje. Eller gjør de det? LAKKSKADE? Dropoutene på gaffelen er et annet sted som pleier å lide stygt. Hjul som tas av og på ved frakt og punkteringer samt steinsprut fra bakken skaper ofte stygge sår.
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå