Detaljbilder langtidstest

Her tar vi for oss noen av detaljene på de to syklene. Nyt hvor grundige disse produsentene er!

BEGRENSET: Vi har på 25mm brede dekk på Rose i testen. Noe mer er det ikke plass til. Fint å vite, om en evt skulle finne på å kjøre brosteinsritt for amatører. Åja, de finnes!!SMALT: Også Canyon kjører på med 27,2mm setepinne. Setestagene er ikke like tynne her.HARDT: Canyon har skrelt vekt, og satt på et lett Selle Italia SLR Special Edition. Dette er ikke spesielt behagelig, og kanskje litt utenfor kategorien.GIVE IT UP FOR: Rose!! Vi simpelthen elsker gallionsemblemet deres. PIKANT: Styrelageret toppes av et lokk med Roses egen logo. Og nok en gang, vi digger 3T.STRØKENT: Vaierføringen ut fra styrebåndet er eksemplarisk gjennomført hos Rose. PERFEKT: Lengden på vaierendene er eksemplarisk kuttet. ROMSLIG: Dekklaringen er god på Canyons SLX.FORSEGGJORT: Det er lett å guide vaierne på Roses sykkel under krankhuset. Der finner du også plass til et batteri, om du ønsker å oppgradere til Shimano Di2.FORSTERKET: Ofte ser vi innfestingen av frontskifteren ryke. Rose har forhindret dette med et ekstra lag karbon.PERFEKT: Sekk avslutningen av styrebåndet. Lekkert og forbilledlig!BREDT: Underrøret på Rosen er noe av det bredeste vi har sett på lenge. STOR PLASS: På Canyons SLX er det god plass til fetere dekk. Her kan du ha helt opp til 28mm feite hjul under Paris-Roubaix.STILIG LOKK: Styrelageret hos Rose strammes med et topplokk i karbon. Vi liker de helsvarte delene fra 3T.SMART HULL: Altfor ofte opplever vi at vaieren til frontskifteren går tregt. Ofte skyldes dette grums i vaierføringene. Dette gigantiske hullet i rammen gjør at vi kan nøye oss med et kjapt bytte av den lille plaststrømpen, i stedet for en omfattende vask av den lille enheten som normalt sett guider vaieren.BEHAGELIG: Helt rett er den, men gaffelen hos Rose er en av de mest komfortable vi noensinne har prøvet.DETALJER: 27,2 mm setepinne er tynt. Dette gjør at pinnen flekser og lager mer komfort. Det får vi også av de supertynne setestagene. HÅNDVERK: Tyskerne valgte styrebånd, kanskje ikke helt etter vår smak. Men det er eksemplarisk lagt, det skal de ha. SYLTYNT: Canyons gafler er kjent for å være av de lettere du kan finne. Legg også merke til hvor elegant strømpen til bakgiret sklir inn i rammen. WHAT?! Canyons styrelager strammes helt nede på styrerøret. På toppen har de i stedet denne frekke løsningen. PENT: Fronten til Canyon er ryddig og pen. Sykkelen er satt om med avsluttende deler fra Ritchey WCS.BORTE! En lite hull i rammen, og vips så er vaierføringen skjult. Innvendige vaiere kan riste og bråke mye om en er uheldig, men hos Canyon er det lydløst. SMART: Canyon beskytter vaieren til frontskifteren på en litt annen måte enn Rose. Annerledes, men like smart. PENT: Bremsestrømpen til bakbremsen kommer ut rett bak logoen. GODKJENT: Alle rammer som skal brukes i ritt som følger UCIs reglement skal nå ha et godkjenningsstempel fra UCI. Her har Canyon plassert sitt. RYDDIG: Også Canyon har god kontroll på vaierne under krankhuset. FRANSK: Canyon har valgt franske Mavic som leverandør av dekk og hjul. BESKYTTELSE: Canyon har satt på en liten og lett aluminiumsplate på innsiden av kranken. Dette beskytter rammen, om du skulle være så uheldig å miste kjedet. GODE HJUL: DT SWISS RR C46 tar oss fort fra start til mål.EKSOSPOTTE: Vaieren til bakskifteren er skjult, før den dukker opp rett over bakskifteren. STILIG: Setepinneklemmen hos Rose er nærmest innfelt i rammen. NØYER SEG MED EN: Canyon har kun en tønne på strømpene. Fornuftig nok, med den kan du justere frontskifteren enkelt. ELEGANT: Også Canyon har presentert sykkelen eksemplarisk.GOD PLASS: Også ved gaffelen har Canyon gjort plass til bredere dekk. Rammeklaringen bakover er også god. GOD KLARING: Dekklaringen hos Canyon, sett undenifra.SKJULT: Også Canyon har gjemt vaierne inne i kjedestaget.
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå