Detaljbilder langtidstest

Her tar vi for oss noen av detaljene på de to syklene. Nyt hvor grundige disse produsentene er!

BEGRENSET: Vi har på 25mm brede dekk på Rose i testen. Noe mer er det ikke plass til. Fint å vite, om en evt skulle finne på å kjøre brosteinsritt for amatører. Åja, de finnes!!SMALT: Også Canyon kjører på med 27,2mm setepinne. Setestagene er ikke like tynne her.HARDT: Canyon har skrelt vekt, og satt på et lett Selle Italia SLR Special Edition. Dette er ikke spesielt behagelig, og kanskje litt utenfor kategorien.GIVE IT UP FOR: Rose!! Vi simpelthen elsker gallionsemblemet deres. PIKANT: Styrelageret toppes av et lokk med Roses egen logo. Og nok en gang, vi digger 3T.STRØKENT: Vaierføringen ut fra styrebåndet er eksemplarisk gjennomført hos Rose. PERFEKT: Lengden på vaierendene er eksemplarisk kuttet. ROMSLIG: Dekklaringen er god på Canyons SLX.FORSEGGJORT: Det er lett å guide vaierne på Roses sykkel under krankhuset. Der finner du også plass til et batteri, om du ønsker å oppgradere til Shimano Di2.FORSTERKET: Ofte ser vi innfestingen av frontskifteren ryke. Rose har forhindret dette med et ekstra lag karbon.PERFEKT: Sekk avslutningen av styrebåndet. Lekkert og forbilledlig!BREDT: Underrøret på Rosen er noe av det bredeste vi har sett på lenge. STOR PLASS: På Canyons SLX er det god plass til fetere dekk. Her kan du ha helt opp til 28mm feite hjul under Paris-Roubaix.STILIG LOKK: Styrelageret hos Rose strammes med et topplokk i karbon. Vi liker de helsvarte delene fra 3T.SMART HULL: Altfor ofte opplever vi at vaieren til frontskifteren går tregt. Ofte skyldes dette grums i vaierføringene. Dette gigantiske hullet i rammen gjør at vi kan nøye oss med et kjapt bytte av den lille plaststrømpen, i stedet for en omfattende vask av den lille enheten som normalt sett guider vaieren.BEHAGELIG: Helt rett er den, men gaffelen hos Rose er en av de mest komfortable vi noensinne har prøvet.DETALJER: 27,2 mm setepinne er tynt. Dette gjør at pinnen flekser og lager mer komfort. Det får vi også av de supertynne setestagene. HÅNDVERK: Tyskerne valgte styrebånd, kanskje ikke helt etter vår smak. Men det er eksemplarisk lagt, det skal de ha. SYLTYNT: Canyons gafler er kjent for å være av de lettere du kan finne. Legg også merke til hvor elegant strømpen til bakgiret sklir inn i rammen. WHAT?! Canyons styrelager strammes helt nede på styrerøret. På toppen har de i stedet denne frekke løsningen. PENT: Fronten til Canyon er ryddig og pen. Sykkelen er satt om med avsluttende deler fra Ritchey WCS.BORTE! En lite hull i rammen, og vips så er vaierføringen skjult. Innvendige vaiere kan riste og bråke mye om en er uheldig, men hos Canyon er det lydløst. SMART: Canyon beskytter vaieren til frontskifteren på en litt annen måte enn Rose. Annerledes, men like smart. PENT: Bremsestrømpen til bakbremsen kommer ut rett bak logoen. GODKJENT: Alle rammer som skal brukes i ritt som følger UCIs reglement skal nå ha et godkjenningsstempel fra UCI. Her har Canyon plassert sitt. RYDDIG: Også Canyon har god kontroll på vaierne under krankhuset. FRANSK: Canyon har valgt franske Mavic som leverandør av dekk og hjul. BESKYTTELSE: Canyon har satt på en liten og lett aluminiumsplate på innsiden av kranken. Dette beskytter rammen, om du skulle være så uheldig å miste kjedet. GODE HJUL: DT SWISS RR C46 tar oss fort fra start til mål.EKSOSPOTTE: Vaieren til bakskifteren er skjult, før den dukker opp rett over bakskifteren. STILIG: Setepinneklemmen hos Rose er nærmest innfelt i rammen. NØYER SEG MED EN: Canyon har kun en tønne på strømpene. Fornuftig nok, med den kan du justere frontskifteren enkelt. ELEGANT: Også Canyon har presentert sykkelen eksemplarisk.GOD PLASS: Også ved gaffelen har Canyon gjort plass til bredere dekk. Rammeklaringen bakover er også god. GOD KLARING: Dekklaringen hos Canyon, sett undenifra.SKJULT: Også Canyon har gjemt vaierne inne i kjedestaget.
LANDEVEI.NO
+
Sykkelkross

Test: Ridley X-Night SL

Cyclocross er en del av Ridleys DNA, de er jo tross alt fra Belgia. X-Night
LANDEVEI.NO

Cannondale lanserer ny Supersix Evo

Endelig får vi skrive om nye Supersix Evo. Hva mer har den å tilby enn
LANDEVEI.NO
+

TEST: Cannondale SystemSix

FØRSTEINNTRYKK: Cannondales nye aerosykkel lever opp til merkets gode rykte, men har små mangler.
LANDEVEI.NO
+

Test: Canyon Grail CF SLX 8.0 Di2

Canyon Grail har skapt store reaksjoner med sitt merkelige styre, men hva med resten av
LANDEVEI.NO
+
TEST

Test av syv eventyrsykler

Vi har tatt for oss raske og lekne sykler til kombinasjonen av asfalt og grus.
LANDEVEI.NO
+

Canyon Endurace CF SLX

Canyon er det tyske gullebarnet som leverer testvinner på testvinner. Endurace er vår favoritt til
LANDEVEI.NO

TEST: FENIX SL DISC

FØRSTEINNTRYKK: Ridley har gjort hjemmeleksene og presenterer en forbedret allrounder.
LANDEVEI.NO

TEST: NY CERVÉLO R5

Nye Cervélo R5 er hissigere, stivere og mer robust enn forrige versjon og kommer med
LANDEVEI.NO

TEST: TREK CROSSRIP 3

Trek har laget en helt ok sykkel til pendling, men vi savner å ha det
LANDEVEI.NO

TEST: 3T EXPLORO

3T sin nye «aerogrusracer» er vanvittig morsom, dog vil prisen gi deg et lite sjokk.
LANDEVEI.NO

TEST: CERVÉLO S3 DISC

Cervélos nye aeromodell med skivebremser bekrefter at skivene er kommet for å bli.
LANDEVEI.NO

TEST: FEM SYKLER I PREMIUMSEGMENTET

Cannondale Supersix Black Inc, Specialized Venge Vias, Bianchi Specialilissima, Trek Madone og Pinarello Dogma F8
LANDEVEI.NO

TEST: FARA ROAD DISC ULTEGRA

Faras skivebremsmodell er en skikkelig fest for deg som liker å kjøre fort utfor.
LANDEVEI.NO

Specialized med ny komfort

Innovative løsninger er stikkordet for Specialized sin nye lansering, men vil det funke?
LANDEVEI.NO

Test: Fara F | Road 1

Vi har prøvekjørt flaggskipet til det seneste norske sykkelmerket.
LANDEVEI.NO

CELESTE AEROFORNUFT

PRØVESYKLET: Den nye Bianchi Oltre XR4 er aerodynamisk uten å ta den helt ut. Landevei
LANDEVEI.NO

GEOMETRISK VEKKELSE

Når vi snakker om ulike geometrier på en sykkel er det ofte på millimeternivå. Men
LANDEVEI.NO

FØRSTEINNTRYKK: MERIDA SCULTURA DISC

Vi har prøvd skivebremser på racer uten å skade noen.
LANDEVEI.NO

TEST: ROSE TEAM DX CROSS

For deg som vil redusere antall sykler i boden.
LANDEVEI.NO

TREKS NYE BROSTEINSKONGE

Nå kommer Trek Domane med demping foran også.
LANDEVEI.NO

TEST: WHITE RR INTERCEPTOR 2016

XXL lanserer en 100 prosent egenutviklet aerosykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SLATE

Cannondale fikk mange til å heve øyenbrynene i begeistring da de viste frem sin helt
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SYNAPSE DISC ULTEGRA

Cannondale er konge på landeveien, også når det kommer til skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: RIDLEY FENIX DISC C10

Ridleys skivebremsversjon av Fenix er testens klart beste rittsykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: GT GRADE CARBON ULTEGRA

GT Grade er en racer som egentlig passer aller best på grus.
LANDEVEI.NO

TEST: MERIDA RIDE DISC CF700

Meridas racere blir bedre og bedre for hvert år, men savner fortsatt sjelen til en
LANDEVEI.NO

TEST: SKØRN FLYA MLK DISK

Valdresbaserte Skør'n er tidlig ute med racere og skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: TREK DOMANE DISC 6.2

Treks Domane med skiver er konge på veien, men dyr.
LANDEVEI.NO

TEST: RACERE MED SKIVEBREMSER

Hvorfor er det så provoserende med skivebremser til landevei? Enten du liker det eller ei,
LANDEVEI.NO

TEST: BMC SLR01

Toppmodellen til BMC er som opphavslandet Sveits inneklemt mellom tysk presisjon, italiensk kultur og fransk
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå