BORTE VEKK: Strømper og vaiere er gjemt vekk under et karbonlokk ved krankhuset.

TARMAC

BORTE VEKK: Strømper og vaiere er gjemt vekk under et karbonlokk ved krankhuset. GENIALT: Denne klistrelappen som forhindrer støy fra ventilen sier litt om hvor genialt enkle Specialized er noen ganger. BRA: Større dekk gir mer komfort. Tarmac kommer med 24mm som standard. MINUS? Tja, vi er ikke helt fan av Specializeds hurtigkoblinger. Dog, om dette er eneste minus..DISKRÉ: Selv med store kjøleribber gjør ikke skivene spesielt mye ut av seg. INNVENDIG: Bremsekaliperen er plassert mellom sete-og kjedestag på baktriangelet. STOR: Det er stor avstand mellom setestagene, som skal gi sykkelen mer av den stive følelsen i tråkket. STRØKENT: Perfekt lagt styrebånd av eget merke er en selvfølge hos Specialized. INTEGRERT: Bremsestrømpen går inni gaffelen på skivebremsversjonen. EGET MERKE: Også på de nye skivebremsnavene bruker Specialized sine egne Rovalnav. INTEGRERT: Strømper til gir og bremser går inn i rammen rett bak styrerøret. SMÅ: Det holder med skiver med en diameter på 140mm mener Specialized. POPULÆR: Sykkelen leveres med Toupé, men din forhandler kan sikkert sette på et Rominsete slik som undertegnede foretrekker. NEDSKALERT: Seterøret er blitt 35mm kortere. Mer eksponert setepinne betyr mer komfort.
LANDEVEI.NO
+
Sykkelkross

Test: Ridley X-Night SL

Cyclocross er en del av Ridleys DNA, de er jo tross alt fra Belgia. X-Night
LANDEVEI.NO

Cannondale lanserer ny Supersix Evo

Endelig får vi skrive om nye Supersix Evo. Hva mer har den å tilby enn
LANDEVEI.NO
+

TEST: Cannondale SystemSix

FØRSTEINNTRYKK: Cannondales nye aerosykkel lever opp til merkets gode rykte, men har små mangler.
LANDEVEI.NO
+

Test: Canyon Grail CF SLX 8.0 Di2

Canyon Grail har skapt store reaksjoner med sitt merkelige styre, men hva med resten av
LANDEVEI.NO
+
TEST

Test av syv eventyrsykler

Vi har tatt for oss raske og lekne sykler til kombinasjonen av asfalt og grus.
LANDEVEI.NO
+

Canyon Endurace CF SLX

Canyon er det tyske gullebarnet som leverer testvinner på testvinner. Endurace er vår favoritt til
LANDEVEI.NO

TEST: FENIX SL DISC

FØRSTEINNTRYKK: Ridley har gjort hjemmeleksene og presenterer en forbedret allrounder.
LANDEVEI.NO

TEST: NY CERVÉLO R5

Nye Cervélo R5 er hissigere, stivere og mer robust enn forrige versjon og kommer med
LANDEVEI.NO

TEST: TREK CROSSRIP 3

Trek har laget en helt ok sykkel til pendling, men vi savner å ha det
LANDEVEI.NO

TEST: 3T EXPLORO

3T sin nye «aerogrusracer» er vanvittig morsom, dog vil prisen gi deg et lite sjokk.
LANDEVEI.NO

TEST: CERVÉLO S3 DISC

Cervélos nye aeromodell med skivebremser bekrefter at skivene er kommet for å bli.
LANDEVEI.NO

TEST: FEM SYKLER I PREMIUMSEGMENTET

Cannondale Supersix Black Inc, Specialized Venge Vias, Bianchi Specialilissima, Trek Madone og Pinarello Dogma F8
LANDEVEI.NO

TEST: FARA ROAD DISC ULTEGRA

Faras skivebremsmodell er en skikkelig fest for deg som liker å kjøre fort utfor.
LANDEVEI.NO

Specialized med ny komfort

Innovative løsninger er stikkordet for Specialized sin nye lansering, men vil det funke?
LANDEVEI.NO

Test: Fara F | Road 1

Vi har prøvekjørt flaggskipet til det seneste norske sykkelmerket.
LANDEVEI.NO

CELESTE AEROFORNUFT

PRØVESYKLET: Den nye Bianchi Oltre XR4 er aerodynamisk uten å ta den helt ut. Landevei
LANDEVEI.NO

GEOMETRISK VEKKELSE

Når vi snakker om ulike geometrier på en sykkel er det ofte på millimeternivå. Men
LANDEVEI.NO

FØRSTEINNTRYKK: MERIDA SCULTURA DISC

Vi har prøvd skivebremser på racer uten å skade noen.
LANDEVEI.NO

TEST: ROSE TEAM DX CROSS

For deg som vil redusere antall sykler i boden.
LANDEVEI.NO

TREKS NYE BROSTEINSKONGE

Nå kommer Trek Domane med demping foran også.
LANDEVEI.NO

TEST: WHITE RR INTERCEPTOR 2016

XXL lanserer en 100 prosent egenutviklet aerosykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SLATE

Cannondale fikk mange til å heve øyenbrynene i begeistring da de viste frem sin helt
LANDEVEI.NO

TEST: CANNONDALE SYNAPSE DISC ULTEGRA

Cannondale er konge på landeveien, også når det kommer til skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: RIDLEY FENIX DISC C10

Ridleys skivebremsversjon av Fenix er testens klart beste rittsykkel.
LANDEVEI.NO

TEST: GT GRADE CARBON ULTEGRA

GT Grade er en racer som egentlig passer aller best på grus.
LANDEVEI.NO

TEST: MERIDA RIDE DISC CF700

Meridas racere blir bedre og bedre for hvert år, men savner fortsatt sjelen til en
LANDEVEI.NO

TEST: SKØRN FLYA MLK DISK

Valdresbaserte Skør'n er tidlig ute med racere og skivebremser.
LANDEVEI.NO

TEST: TREK DOMANE DISC 6.2

Treks Domane med skiver er konge på veien, men dyr.
LANDEVEI.NO

TEST: RACERE MED SKIVEBREMSER

Hvorfor er det så provoserende med skivebremser til landevei? Enten du liker det eller ei,
LANDEVEI.NO

TEST: BMC SLR01

Toppmodellen til BMC er som opphavslandet Sveits inneklemt mellom tysk presisjon, italiensk kultur og fransk
Landevei utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henrik Alpers
Salg og marked: Alexander Hagen
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå