Fred Voldset er sjefsadministratoren og lagbyggeren i Fiskeklev LC/Hytera Road Team, som ble etablert i forkant av sesongen 2017. I løpet av 2018-sesongen tok Fiskeklev LC 30 seiere i ulike ritt, to NM-gull og ett gull i Nordisk Mastermesterskap. Voldset sto for flere av seierne og for gullet på fellesstarten i Nordisk, men det er tilsynelatende uviktig for den syklende manageren i Fiskeklev. – Hovedmålet var å få frem en norsk og en nordisk mester i laget, og for noen uker siden passerte vi 30 seiere i laget. Så uttellingen har vært overmåte bra. For 2019 er det gull i masters-VM som er hovedmålet for klubben.  LES OGSÅ: Prosjekt Martin Iversby Fiskeklev LC er en videreutvikling av det treårige prosjektet Team Sepura som blant annet vant Styrkeprøven i 2012 brøt 1-timesbarrieren på 50 kilometer lagtempo i 2013, og initiativtakeren til storlaget MEM Sykkelstasjonen. Etter rullelagperioden var Voldset tungt involvert som manager og administrator i de påfølgende prosjektene Sepura XC Superior og Sepura Toyota racing with Birk. Niste er imidlertid ikke noe Voldset tynger ned lommene sine med. – Fred er periodeasket. Jeg har aldri sett han spise noe på sykkelen, men ser han et godt konditori er han ikke til å stagge, bekrefter klubbkollega Tage Solberg. Dette har Voldset med seg på lomma på langtur. LES OGSÅ: Alderen tynger Dette er en artikkel i serien «På lomma», der ulike syklister deler erfaringer om hva de har med seg på langtur. LES OGSÅ:Asbjørn Slagtern Fjellvåg: Mett og selvhjulpen Ken-Levi Eikeland: Fyller fiskepulver på flaska Knut Sande: Pelotonens største sadeltaske Sondre Svensli: To ess i baklomma på langtur Monica Storhaug: Null verktøy – masse godteri  Frode Jermstad: Jermstad styrer unna sukker   Christian Askildsen: Derfor har Eskildsen ekstra dekk under setetJanne Smauget: Smauget sverger til solbærsaftKetil Tærum: – Du må spare på kreftene overalt hvor du kanJonas Orset: Miljøsyklisten som digger bensinstasjonerElise Marie Olsen: – Grovbrød med Nugatti funker alltidSilje Mathisen: Mathisen har lommene fulleFredrik Lorentzen Henne: Sykler med vindvest og løse ermer på magen Reidar Borgersen: – Magen er trenbarKjetil Johansen Amundrud: – Ferdig-barer og sportsdrikk blir det nok av på ritt Amalie Lutro: – Jeg har ikke gått på noen næringssmell ennåKristian Aasvold: – Det går veldig mye i brødskiverBente Rossing: – Jeg fylte på med mat hele veienLars Blesvik: Vann og vingummi gjør susenErik Nordsæter Resell: Rosiner, Nugatti og honningChristian Foyn: – Lommematen må puttes i lommaDaniel Ingebo: – Jeg er ikke helt grønn på kjøkkenetJohan Noraker Nossen: Spiser 15-20 energibarer på en langtur   Hva har du med deg av mat?– Mindre og mindre med årene. På en typisk helgelangtur som ligger på pluss-minus fire timer er det stort sett bare verktøy i lommene og eventuelt en sportsbar. Vi kompenserer dog som regel med kaffe- og kakestopper som ville fått enhver proff til å riste på hodet.Saken fortsetter under Hva har du på deg på langturene?– Så lite som mulig. Jeg er ikke glad i å bli for varm, så et grundig blikk på værmeldingen i forkant sitter etterhvert i ryggraden.Hva har du med deg av verktøy og utstyr, og hvorfor?– Tja, det vanlige, antar jeg. Tilstrekkelig til alltid å berge seg hjem for egen maskin. Om jeg skal trekke frem én ting som jeg klok av skade alltid har med: Kjedekutter. Den har jeg fått god bruk for flere ganger, når kjedet har røket. Har du kjedekutter får du fullført turen.Har du et profftips helt til slutt?– Siden jeg aldri har vært proff, så det må bli et amatørtips: Du er smartere nå enn da du var 20. Har en noen år på baken, kombinert med evnen til å reflektere over hva som fungerer bra og mindre bra for seg selv i treningen, så gir påløpt alder faktisk noen fordeler. Bruk dem.