Kjetil Johansen Amundrud fra Asker CK vant det svenske etapperittet U6 i forrige uke. Nå er det ritthelga til Uno X Development Team i månedsskiftet august-september som er neste høydepunkt. LES OGSÅ: Endelig for Asker – Siden mye av sesongen allerede er unnagjort er hovedmålet å få til en formtopp til Uno-X Development Weekend i slutten av august/begynnelsen av september. Jeg håper det ikke er noen aldersgrense for deltagelse der med tanke på Uno-X Development Teams fokus på U23, sier 39-åringen, som heller vil sykle aktive Norgescupklasser en mastercup. – Jeg har drevet med konkurranseidrett "hele" livet så det er ikke lett å gi seg. Målet er å fortsette og hevde seg blant de unge som satser landevei aktivt. Vi er en fin gjeng i Asker CK elite så bare det å møtes og kjøre ritt sammen er gøy og et slags mål i seg selv. Generelt er jeg en som må trene mye for å komme i form, og skal en trene mye må en holde seg frisk. Jeg spiser mye grønnsaker, frukt og bær, jobber litt redusert om vinteren og er da i Spania i perioder, bruker temposykkelen en hel del og trener en del spesifikt på svake punkter, sier Johansen Amundrud. Dette har klubbrytteren på lomma. Dette er en artikkel i serien «På lomma», der ulike syklister deler erfaringer om hva de har med seg på langtur. LES OGSÅ:Asbjørn Slagtern Fjellvåg: Mett og selvhjulpen Ken-Levi Eikeland: Fyller fiskepulver på flaska Knut Sande: Pelotonens største sadeltaske Sondre Svensli: To ess i baklomma på langtur Monica Storhaug: Null verktøy – masse godteri  Frode Jermstad: Jermstad styrer unna sukker   Christian Askildsen: Derfor har Eskildsen ekstra dekk under setetJanne Smauget: Smauget sverger til solbærsaftKetil Tærum: – Du må spare på kreftene overalt hvor du kanJonas Orset: Miljøsyklisten som digger bensinstasjonerElise Marie Olsen: – Grovbrød med Nugatti funker alltidSilje Mathisen: Mathisen har lommene fulleFredrik Lorentzen Henne: Sykler med vindvest og løse ermer på magen Reidar Borgersen: – Magen er trenbar  Hva har du på deg på langtur?– På langturer liker jeg litt kraftige sokker, gjerne tennissokker selv om dette er helt "ut". Hva har du med deg av mat på langtur?– På langturer har jeg med meg mat, frukt, eller noe hjemmelagd, og på flaskene er det vanlig saft. Ferdig-barer og sportsdrikk blir det virkelig nok av på ritt. Ved kjøring av harde intervaller som kan merkes i magen, har jeg erfaring med at det å spise pærer kan virke stabiliserende. Saken fortsetter under PÆRER: Kjetil Johansen Amundrud sverger til pærer på intervalløkter. Hva har du med deg av utstyr på langtur?– Det er sikkert mye jeg burde ha med meg på tur som jeg ikke har med meg, men jeg klarer som regel å rote med meg et multiverktøy. Det har ofte vært til glede for turkamerater. Har du et profftips til slutt?– Det må vel være de hjemmelagde barene mine. Mine hjemmelagde barer har ingen direkte oppskrift. De lages litt på slump og av det jeg har tilgjengelig fra gang til gang, men de er alltid basert på havregryn som hovedingrediens. Ellers er det mye forskjellig: egg, smør, yoghurt, salt, kaffe, rosiner, og så videre. Men de er "alltid" smakstoppet med kakao- og kaffeglasur. De er populære i laget, og særlig Knut Sande liker disse. MINIMALIST: Kjetil Johansen Amundrud har ikke mye verktøy med seg på langtur, men med multiverktøy i lomma fikser han det meste som dukker opp underveis.